• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Superolga

Man tror ju att det är från dom
    små gatuköken man får matförgiftning nu har jag lyckats få det av mc donalds mat.... Tur jag reser med mina snälla mamma som går till apoteket nu och fixar vätskeersättning och halsbränne medicin.

Kan tillägga att detta är första gången jag blir dålig i Thailand och det är 7de resan, så ja det var väl min tur nu :) ( även första året vi varit bättre på använda handsprit, ironiskt nog )

• salta katten
    Superolga skrev 2013-02-10 05:30:50 följande:
    Man tror ju att det är från dom
    små gatuköken man får matförgiftning nu har jag lyckats få det av mc donalds mat.... Tur jag reser med mina snälla mamma som går till apoteket nu och fixar vätskeersättning och halsbränne medicin.

Kan tillägga att detta är första gången jag blir dålig i Thailand och det är 7de resan, så ja det var väl min tur nu :) ( även första året vi varit bättre på använda handsprit, ironiskt nog )
    på vår senaste resa blev 2 av 4 matförgiftade av McDonalds i Singapore. Efter att ätit allt möjligt i Thailand och i Malaysia i tre veckor.....
  • Conamore

Hej!
    Vi ska resa till Thailand, Ao Nang, nu på lördag. Vi reser tillsammans med vår dotter som är 17 månader. Kom att tänka på eluttagen på hotellrummen.. Behöver man ta med sig petskydd? Och passar ens våra petskydd i deras uttag..? Hur har ni gjort?

• Esmeralda

Hej! Vi planerar att åka nästa vinter och stanna i två månader. Nu drömmer jag om att åka och lusläser alla bloggar jag kommer över. Har ni något tips på nån blogg jag kan läsa? Gärna en barnfamilj som är/har varit i Thailand en lite längre tid. 

• Billabong
    Esmeralda skrev 2013-02-11 22:30:02 följande:
    Hej! Vi planerar att åka nästa vinter och stanna i två månader. Nu drömmer jag om att åka och lusläser alla bloggar jag kommer över. Har ni något tips på nån blogg jag kan läsa? Gärna en barnfamilj som är/har varit i Thailand en lite längre tid. 

Kolla på Resdagboken, använd sökfunktionen här på FL eller testa att googla.

Har inget tips men minns att jag sett många senaste åren här och där.
  • CarolineL

Jag har en fundering kring vaccinationer. Ni som har/ska resa med barn under ett år, hur har ni gjort med hepatit A vaccination? Vår BVC rekommenderar inte det. Vår son kommer vara 11 månader när vi åker och troligtvis äter han en hel del annat än bara barnmat och välling. Hur tänker ni andra kring maten för de små?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)