Inlägg från: MiniPyret |Visa alla inlägg
  • MiniPyret

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vår son fyller 6 år när vi är  i Thailand och jag funderar också för fullt hur vi ska fira den.

• MiniPyret

Nu har jag varit och köpt en hel drös med solcreme!
    Jättesvårt att veta hur mycket som går åt på 5 veckor och hur hög faktor man ska ha...men nu är det gjort och 1200:- fattigare! Sjukt dyrt, men ändå inte då man tänker på vilken nytta det gör!

• MiniPyret

Hur är det med barnkläder i Thailand, finns de annat förutom  prinssesklänningar?

Sist hade jag och mannen inte i princip med oss några kläder då det finns så mycket att köpa där. Dock hade vi inte barn då så jag tänkte inte alls på hur barnkläderna var.
    Vi börjar 2 dagar med shopping i Bangkok så där borde man väl hitta massor de kan ha på sig ?

• MiniPyret
    cillae skrev 2010-10-07 18:30:14 följande:
    Jag vet inget speciellt ställe efterssom jag inte varit där, men på alla andra ställen så finns det på Apoteken.  Kanske även på andra affärer
    Tack snälla, det ska jag genast kolla upp
  • MiniPyret
    Heeso skrev 2010-10-08 10:06:33 följande:
    Beställde du via den sidan? Har aldrig köpt något från nätet från någon utländsk sida...funkar det? Finns den inte att köpa i Sverige
    Ja, jag beställde därifrån.
    Googlade lite men kunde inte hitta något bra i Sverige.
  • MiniPyret

Nu har man läst en massa igen och blivit förvirrad, så nu vill jag höra hur ni ska göra.
    Någon som ska köpa myggnät och ta med ner?

• MiniPyret
    Tullemi skrev 2010-10-10 20:10:06 följande:
    Myggnät till....vagnen eller?
    Nej, ,till sängen.
    Har beslutat mig för att köpa ett efter att ha pratat med många som ej fått tag i ordentliga där nere. Har en liten tjej som kan reagera rätt kraftigt på myggen här hemma
  • MiniPyret
    cillae skrev 2010-10-12 07:17:00 följande:
    Vi köpte en olympus som man kan ha under vattnet, supebra även när man är vi poolen och stranden, man behöver inte vara rädd att den ska bli blöt. Köp en :)
    Vad heter kameran mer än Olympus? Pris?
    Måste också investera i en ny som tål vatten
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)