Inlägg från: MiniPyret |Visa alla inlägg
  • MiniPyret

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

hag7 skrev 2011-04-29 18:23:43 följande:
    MiniPyret:Var bodde ni på Lanta ? o har ni bokat resa nu precis hur var priserna nu isåfall ?
    Vi bodde på Noble House och det var helt underbart!!!
    Nu i år har vi inte bestämt vart vi ska bo ännu, har med oss lite kontakter hem och var runt och kikade endel när vi var där nyss.
  • MiniPyret
    jennnjenn skrev 2011-05-09 16:59:16 följande:
    Jo det stämmer fint att det är orchid! :) Visste inte att det gick att promenera, men det låter ju superbra! :)

Får nog betala in bokningsavgiften =) 
    Vi gick samma sträcka i januari och det går, men det är mycket trafik och varmt!!
  • MiniPyret
    SeeSo skrev 2011-06-02 20:49:26 följande:

Jag har en liten dröm om att när nästa barn kommer (vilket kanske lär dröja eftersom jag inte ens är gravid, haha) så ska vi hela famljen åka till Thailand i ca 2 månader.

Så vi är alltså jag, min sambo, vår idag 16 månaders + en liten kanske runt 6 månaders bebis.

Vad bör vi ha för budget tror ni?

Ingen av oss har varit där tidigare. Känner att man redan nu måste spara undan lite om det ska bli av, så i runda slängar, hur mycket kan det gå åt?

Är det bra idé att ta med en liten bebis ut på långresa?

Det beror helt på vart i Thailand ni ska. När vi var iväg nu i januari var det så mycket dyrare på Phuket än Koh lanta. Så resemål spelar in.

Jättemånga har med sig bebisar, själv skulle jag aldrig ta med en så liten. Men det är så olika hur alla är. Mina barn har aldrig tålt värmen bra som bebisar, så jag utgår bara från egna erfarenheter

• MiniPyret
    Millans hustru skrev 2011-06-03 20:01:40 följande:
    nej vad tråkigt, är det mycket dyrare på phuket! vi ska till khao lak i vinter, äntligen slagit till! är det dyrare där än koh lanta? någon som nyligen varit o minns vad middag på stranden kostar, glassar, drinkar (fruktdrinkar menar jag) o annat kostar?

Vi var på karon beach i januari 2 veckor och sen Koh Lanta 2 veckor. Mat, dryck och glass var MYCKET dyrare!! Vi trodde det skulle vara tvärtom!

Nästa år åker vi till Koh Lanta igen, vi verkligen älskade det!!

• MiniPyret
    MiniPyret skrev 2011-06-04 20:53:47 följande:

Vi var på karon beach i januari 2 veckor och sen Koh Lanta 2 veckor. Mat, dryck och glass var MYCKET dyrare!! Vi trodde det skulle vara tvärtom!

Nästa år åker vi till Koh Lanta igen, vi verkligen älskade det!!

Hur det är på Khao lak vet jag tyvärr inte.

• MiniPyret

Vi bodde på Noble House och ÄLSKADE det!!
    Nu åker vi snart igen och ska bo på Southern Lanta , får se om vi blir lika nöjda!

• MiniPyret
    DecemberBebis skrev 2012-01-20 17:21:41 följande:
    nån som har några erfarenheter av andaman lanta resort ? 

Jag har inte själv bott där, vet dock hur det ser ut. Dock har jag vänner som bott där som rekommenderade det!
  • MiniPyret

Någon som varit i Ban Phe eller i närheten? Ska ev dit nästa år och hittar så lite information.

• MiniPyret
    Smilla75 skrev 2012-04-03 16:16:50 följande:

Var i Mae Phim en månad förra året, hyrde fint hus med pool. Ska tillbaka i år igen. Vad vill du veta? Mae Phim är verkligen att föredra framför Ban Phe, som är en stad där stranden mer är en bisak.

Skickade ett meddelande till dig precis Smilla75
  • MiniPyret
    cillae skrev 2012-05-30 06:17:46 följande:
    Ja visst är det, jag kanske skrev otydligt, det vår son som ska gå i skolan :) Dottern får hänga med oss, hon blir 5 då. Ja vi har åkt minst en gång varje år sen sonen var 1, och nu när vi var i vintras så kändes det som att "jaha sista gången vi kan vara borta länge" men så kom vi på att vi gör så här så kan vi åka i år iaf. Det blir ju en extra kostnad, men det är det värt, får spara lite extra :)

Precis som oss! Vi tänkte också att det var sista gången i år, men sen kom vi ju på att vår son som börjar 1:an till hösten kan gå i skolan på koh lanta ( Fast han ska gå på svenska skolan) och vår 5 åring får vara med oss.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)