Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Nu i år har vi inte bestämt vart vi ska bo ännu, har med oss lite kontakter hem och var runt och kikade endel när vi var där nyss.
Jag har en liten dröm om att när nästa barn kommer (vilket kanske lär dröja eftersom jag inte ens är gravid, haha) så ska vi hela famljen åka till Thailand i ca 2 månader.
Så vi är alltså jag, min sambo, vår idag 16 månaders + en liten kanske runt 6 månaders bebis.
Vad bör vi ha för budget tror ni?
Ingen av oss har varit där tidigare. Känner att man redan nu måste spara undan lite om det ska bli av, så i runda slängar, hur mycket kan det gå åt?
Är det bra idé att ta med en liten bebis ut på långresa?
Det beror helt på vart i Thailand ni ska. När vi var iväg nu i januari var det så mycket dyrare på Phuket än Koh lanta. Så resemål spelar in.
Jättemånga har med sig bebisar, själv skulle jag aldrig ta med en så liten. Men det är så olika hur alla är. Mina barn har aldrig tålt värmen bra som bebisar, så jag utgår bara från egna erfarenheter
Vi var på karon beach i januari 2 veckor och sen Koh Lanta 2 veckor. Mat, dryck och glass var MYCKET dyrare!! Vi trodde det skulle vara tvärtom!
Nästa år åker vi till Koh Lanta igen, vi verkligen älskade det!!
Vi var på karon beach i januari 2 veckor och sen Koh Lanta 2 veckor. Mat, dryck och glass var MYCKET dyrare!! Vi trodde det skulle vara tvärtom!
Nästa år åker vi till Koh Lanta igen, vi verkligen älskade det!!
Hur det är på Khao lak vet jag tyvärr inte.
Vi bodde på Noble House och ÄLSKADE det!!
Nu åker vi snart igen och ska bo på Southern Lanta , får se om vi blir lika nöjda!
Någon som varit i Ban Phe eller i närheten? Ska ev dit nästa år och hittar så lite information.