Inlägg från: MiniPyret |Visa alla inlägg
  • MiniPyret

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Trexxx skrev 2012-12-17 10:40:15 följande:
    Hej!

Någon vänlig själ som vill berätta hur dom gjort när det gäller flytvästar till barnen? 
    Vi har 2 små (4,5) med oss ner, men ska vi köpa flytvästar här hemma eller finns det för barnen på båtarna?

Och om ni köpt här hemma, vilka kan ni rek.?       

Ta med, finns inga som är för barn där som är säkra!
  • MiniPyret
    daniels baby skrev 2012-12-17 10:27:16 följande:
    ok tack!
    mailade southern lanta men det va fullt med familjerum... borde jag avvakta till typ februari å då prova igen? för priserna som är uppe nu är ju samma som att åka i januari.. 

Vi bodde på southern lanta nu i år och det var skillnad i pris på vad vi betalade i feb mot i mars. De värsta är att det ofta är fullt där. Vi träffade en familj som bara bokat 1 v, men de kunde stanna 3 veckor till men fick då byta rum några gånger. Men jag skulle testa att maila igen, de brukar alltid dyka upp några avbokningar
  • MiniPyret
    ulligulli skrev 2012-12-29 01:49:19 följande:
    Vi har det fantastiskt! var på Noble House och hälsade på igår vi är glada att vi inte bor där:(
    Helt hysteriskt med barnfamijer!
    Klong Nin har verkligen blivit vår favvostrand:) Lungent, mysiga restauranger, fin strand... 

Ha, ha känner många barnfamiljer som är där nu!
    Vi bodde där för 2 år sen och stormtrivdes just för att barnen fick så mycket vänner!
    Träffade dock några som var där utan barn och de trivdes inte! Kan jag förstå!   
  • MiniPyret

Någon som har något tips på bra boende på Phi phi? Tänkte stanna ca 2-3 nätter där på hemvägen

• MiniPyret

Någon som är på väg ner till Koh lanta nu i dagarna? Jag har packat och packat och känns som jag är för redo, vad kan man ha glömt??

• MiniPyret
    hag7 skrev 2013-01-26 15:07:49 följande:
    Tommom: När åker ni? Vi är just nu på Koh Lanta o snart är det dags att åka hem,tänk va snabbt 1 månad går. Härligt för er alla som har eran resa kvar.

Du som är där nu, hur är det med utbud av skor i år? Förra året hittade jag typ inget, hoppas hitta något i år men det kanske är lika illa?

Har du några roliga tips? 
  • MiniPyret

Jag skulle vilja ha mer fotriktiga skor, har en drös med flip flop men jag och dotterna är inge duktiga på att balansera runt i dem!

• MiniPyret

Finns tvålståndet kvar förresten?
    Fanns nu i mars, men inte året innan.
    Köpte så himla goa tvålar där och hade tänkt köpa fler nu, dock sa en vän som var där nyss att hon inte hittade några    

• MiniPyret

Vi kom hem förra veckan och avslutade sista veckan på Ao Nang.
    Vi valde att bo en bit från själva "stranden" och bodde i en 2 rums lägenhet i området Valley. Kostade oss ca 400:- per natt och vi stormtrivdes! Städning varje dag, nya handdukar till både dusch och strand, pool och trevlig personal!

Rätt så skönt att komma ifrån huvudgatan och de toga typ 3-4 min att åka dit med tuk tuk   

• MiniPyret

Det där med dåliga kommentarer fick vi oss en tankeställare om.

Endel säger ju att det är dålig städning och endel suverän!

Under vår vistelse på Koh Lanta fick vi byta bungalow 1 gång på resorten. Första boendet var gudomlig städning och andra helt värdelös!! Så en sån grej kan nog påverka också vilken städerska man har!   

• MiniPyret
    lindaha skrev 2013-05-13 13:05:03 följande:
    Hej i tråden!

Vi har bokat resa till Bangkok i februari nästa år, och vi blir borta i en månad.
    Vi är ett stort ressällskap som inkluderar både barn och äldre, och vi har ingen aning om vart vi ska åka?

Vi har varit i thailand en gång tidigare, koh samui och jag blev inte överförtjust...

Krav är att det ska vara barnvänligt, härliga stränder, restauranger och gärna någon slags underhållning på kvällarna.

Vart ska vi åka någonstans? Jag har vart lite inne på koh lanta, men det verkar som om det inte finns solstolar där, och det är ett måste.

Är det någon som har nått bra tips? 

Solstolar står tack och lov inte på stränderna!! Då känns det som Mallorca tycker jag personligen...
    Men det finns solstolar på hotellen som står vid strandkanten.

Så en solstol hittar du alltid!

Vi har varit på Koh Lanta 3 år i rad och älskar det! Tyvärr köper Kineserna upp mycket mark och håller på och bygger upp en bro från fastlandet. Även nya "gallerier" byggs.
    Allt ska vara klart om 2 år och då vet jag inte hur Lanta blir tyvärr   Men som det är nu så älskar vi det!

Nästa år ska vi dock prova på andra sidan Thailand då jag känner till varenda ställe på Lanta just nu känns det som!          
  • MiniPyret
    lindaha skrev 2013-05-16 20:21:30 följande:
    Solstolar är ett måste då min mamma har problem med höft och rygg och klarar inte av att sitta på stranden utan måste ha en stol :)

Orkar du berätta hur det är på lanta? Finns det saker att göra på kvällarna, musik eller liknande att lyssna på kvällarna och på restauranger? 

Jag höftopererades 9 veckor innan Thailand och hade inga som helst problem med att ragga ihop stolar och solsängar!
    Mådde underbart i värmen!

Det är ofta musik på stränderna och på restaurangerna, är jättemysigt!
    Inne i saladan hamnar vi ofta och äter och shoppar.
    Ingen fartfylld ö, men tiden springer iväg ändå och man lär alltid känna en massa nya vänner!
    Förra året fick vi vänner för livet som vi fortfarande hälsar på!         
  • MiniPyret
    obelix skrev 2013-05-26 23:14:07 följande:
    Ni som har haft barn i sanuk- svenska skolan i thailand. Vad har ni tyckt om det? Vad har era barn tyckt om att gå till skolan på semestern när ni föräldrar är lediga?

Vi hade våra i skolan nu i feb/mars och dom älskade det!
    Nästa år funderar vi på att åka i juni och de första sonen var, var: "Jag vill ju gå i skolan!"  
  • MiniPyret
    mammakristina skrev 2013-05-27 13:01:11 följande:
    Funderar på 16 dagar i Thailand i höst över höstlovet v 44 och 45.
    Min fråga:

Är Koh Samui bra? Koh Phangnan?
    Hade ni hellre valt Koh Chang eller Koh Samet?  

Har varit runt i hela södra Thailand innan med Phuket,  Kao Lak, Krabi med Ao Nang och alla öar och stränder där,  Lanta,  Phi phi. Koh Lipe och andra småöar däromkring.

Efter resor till andra länder ex Malaysia och Usa så tänkte vi ska ge Thailand en chans till då vi ju äääälskar folket och de fantastiska stränderna, lugnet och maten såklart. 

Vad säger ni?

Tacksam för svar./K   
    Precis vad vi funderar på också efter att ha varit på nästan samma ställen som er.
    Funderar även att åka i juni istället som många rekommenderar.
    Hoppas någon svarar!   
  • MiniPyret
    hag7 skrev 2013-05-30 15:39:41 följande:
    En liten funderinga bara hur tänker ni? Min syster har precis bokat resa till Krabi restid dit 20 tim o hem 26 tim från Arlanda.Jag tycker att det är jättelång restid för en 6 o 12 åring men hontyckte att det var värt att spara 3000 kr istället för att åka med Thai 16 tim. Visst det är hennes ensak men jag tycker att det är väldigt lång restid.
    Våra barn älskar att resa och säger inte ett pip!
    Men såklart, alla är ju olika!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)