• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Badfantasten

Vi har precis varit iväg sedan December. Denna gång förflyttade vi oss varje vecka och reste då med 65 l ryggsäckar (2 st) och en mindre ryggsäck med barnens leksaker, dvd och nintendo mm mm. Fungerade bra.
    Köpte dock en större väska att packa ner shoppingen när vi åkte hem 

• Conamore
    elinaehn skrev 2013-02-12 21:29:18 följande:
    Conamore kanske ta med nån bra eltejp eller nåt?
    Ja vad bra! Tack för tipset!
  • elinaehn

Jag brukar ha med ett par remmar att knyta ihop sängen med om det är två enkelsäbgar som gjorts till dubbelsäng, om jag ska ha barn i sängen. Så de inte glider isär.

Nu är jag asrädd att vi ska få influensa o inte komma iväg. Längtar så!!

• resemamman

Jag funderar på att åka två veckor till Thailand nu i mitten av mars. Med på resan är två barn (3 och 7 år) och min gamla pappa! Vi är alla väldigt beresta, och särskilt i Thailand. Men vi har aldrig rest så här "kort" tid förut... 

Vi flyger t/r Bangkok och vill vidare ut till strandlivet så fort som möjligt. 

Hjälp mig med resrutt! Krav: kort transfer (max 4 timmar med bil, orkar inte flyg/tåg), kanske möjligt att byta ort/strand lätt. Såklart fina stränder ! Och gärna inte jätteexploaterat...  

Funderar på Koh Samet + Mae Phim? Tips på boende tas mycket gärna emot!! 

• standby

Vi hyrde hus i området Oriental beach, mellan Mae Phim och Ban Phe. Lugnt och fint!
    Mae Phim o sig är mest en gata rakt igenom med restauranger längs stranden. :)
    Sameth är mer Phuket-aktigt, iaf Diamondbeach. Vet dock att det finns lugnare stränder. Vattnet är fint där ute.

• resemamman
    standby skrev 2013-02-13 19:02:47 följande:
    Vi hyrde hus i området Oriental beach, mellan Mae Phim och Ban Phe. Lugnt och fint!
    Mae Phim o sig är mest en gata rakt igenom med restauranger längs stranden. :)
    Sameth är mer Phuket-aktigt, iaf Diamondbeach. Vet dock att det finns lugnare stränder. Vattnet är fint där ute.
    Är det lugnt, på gränsen till för lugnt? Vi är ett ganska udda resesällskap och kräver nog lite aktivitet mer än bara strandliv... Kollar in Oriental! tack för tips!
  • femman

Någon som har flygit nattflyget med Thomas Cook (ving)?

Vi ska flyga 21.30 och undrar hur det är med maten. Tidigare när vi flygit mellan miami och paris tände de upp planet 2 timmar innan landning, typ 4 på morgonen, för att servera frukost. 

• Grön03

Femman, vi flög kl. 21.30 med Thomas Cook (Apollo) i slutet av november. Då serverades det mat ganska direkt där på kvällen och även frukost tidigt på morgonen. :)
    Får man fråga vart ni ska åka? Till Phuket antar jag, men vart? :)

• mullenupp

Femman: indrar också lite om den flygningen. Vi ska till Phuket i nov och flyger m Cook 21.30. Hoppas de ger ut maten och släcker fort för barnens skull. Tyvärr är charterplanen inriktade på sin försäljning, vilket innebär många långa timmar m full belysning.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)