• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Anne69

Lite mer om detta med sjukorna...... när vi åkte iväg hade vi också med oss penicillin. Ena barnet är ett öronbarn och vi ville inte ha semestern förstörd pga det. Men det var ingen fara, penicillinet kom oanvänt tillbaka. Konsumtionen av paracetamol, ibuprofen och andra godsaker var dock stor.

• elinaehn

Tack för omtanke. Dottern mirakulöst pigg. Hon har haft sin kortaste feber hittills. Hon har alltid haft låååång feber. Jag... Lite på väg åt fel håll då nu ska citron inhandlas!!

• MissCh
    elinaehn skrev 2013-02-20 16:42:44 följande:
    Bara så jag vet vid behov... Var går gränsen vid för sjuk för resa för läkare? Så man får tillbaka pengar i så fall? Men hoppas verkligen inte behöva pröva det. Nån som tvingats prova o vet??
    Vi avbokade en Thailandsresa dagen innan en gång, jag gick till en läkare och sade att jag mådde för illa (var gravid i vecka 8 typ) och det gick bra.

Bestämde mig en annan gång (innan dess) för att åka till Thailand fast jag hade fått feber dagen innan. Det visade sig vara influensa och det var ett sånt där år med besvärlig influensa. Det var helvetiskt att resa ner och därnere mådde jag jättedåligt och låg på hotellrummet (i dropp ett tag). Vi var bara borta två veckor, och de tre sista dagarna kunde jag hjälpligt vara ute lite men mådde inte tillräckligt bra för att riktigt kunna njuta. Vi skulle egentligen dykt. En totalflopp med andra ord, och jag skulle gett vad som helst för att aldrig ha åkt. Vi fick hela resans värde tillbaka för att åka på en ny resa.
  • elinaehn
    MissCh skrev 2013-02-23 10:31:53 följande:
    Vi avbokade en Thailandsresa dagen innan en gång, jag gick till en läkare och sade att jag mådde för illa (var gravid i vecka 8 typ) och det gick bra.

Bestämde mig en annan gång (innan dess) för att åka till Thailand fast jag hade fått feber dagen innan. Det visade sig vara influensa och det var ett sånt där år med besvärlig influensa. Det var helvetiskt att resa ner och därnere mådde jag jättedåligt och låg på hotellrummet (i dropp ett tag). Vi var bara borta två veckor, och de tre sista dagarna kunde jag hjälpligt vara ute lite men mådde inte tillräckligt bra för att riktigt kunna njuta. Vi skulle egentligen dykt. En totalflopp med andra ord, och jag skulle gett vad som helst för att aldrig ha åkt. Vi fick hela resans värde tillbaka för att åka på en ny resa.
    usch och fy för den upplevelsen. Hoppas på en annan upplevelse för er på resan ni gjorde sen?
    just nu är läget hoppfullt här!
  • Jossanjo

Hej, har en fråga, rekommenderar ni direktflyg med Thai till Bangkok eller mellanlandning i Doha med Qatar?

Första bolaget 10h 15 min
    Andra bolaget med mellanlandning på 1,5h total restid 12h 15 min.
    Dock sker mellanlandningen 23 svensk tid.

Två vuxna och en treåring.
    Är kluven, är det skönt eller inte med en bensträckare för den lilla?

Thai har ju gemensamma tvskärmar.villet inte ger ngt för ett barn.
    Qatar har enskild tvskärm till varje passagerare där man har ca 10-15 olika barnfilmer att välja på.

Priset skiljer ingenting, 5200 kr per person t

• loppis7

Ta det billigaste flyget tycker jag,qatar ska ju vara ett jättebra bolag!

• Jossanjo

Fast priset skiljer inte. Båda resorna kostar 16.000 kr för 3 personer tor.
    Där av kluvenheten...

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)