• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • TomMon

Thai från Köpenhamn har numera nya plan med skärmar i alla säten. Tidigare var det gemensamma skärmar, inte kul..

• Ulle75

Vi funderar på att åka med anslutning till höstlovet eller jullovet.  När är det bäst att resa till Koh Chang?
    Vet någon om det är stor skillnad i pris på hotellen i dec jämnfört med okt/nov?

• Resande

Jossan jag skulle alla gånger välja direktflyg. Man mellanlandar så dum tid, det går inte att vila på flygplatsen och det blir bara onödig väntan för nästa flyg där man börjar om igen med allt. Risken är att barnet inte orkar med och blir allmänt övertrött.

• Jossanjo

Vi åker första veckan i april och är iväg i 17 dagar.

Ja det lutar åt Thai från Arlanda direkt. Hemresan går så att man kommer sova.
    Ner får vi roa snarare jag. För gemensam tvskärmar kommer inte tillföra dottern ngt.

Resande: Gällande mellanlandning hinner man i princip av och byta plan bara då det är 1h 15 min bara.
    Så det är ju bara att gå till nästa gate men som sagt. Tiden är dum å dottern sover ju oavsett den tiden.

Lutar åt Thai. Har Aldrig rest med dem förut. Qatar och alla dom andra flygbolagen där nere har vi åkt ofta å dom är så jäkla bra. På alla sätt. Planen, service, allt. Men gör avkall på det nu för direktflyg.

Vi tänker halva tiden Kho Lanta och halva Kao Lak. Känner inte vi vill resa för mkt med liten. Men är man kanske blir uttråkad?
    Har inte varit i Thailand sen -96
    Vet det hänt en del sen sist. Då var Krabi en strand bara dit man åkte över dagen.
    Viktigt är att det skall vara lugnt men finnas restauranger. Barer å sånt skiter vi i. Vill det skall vara tryggt med barn.

Har som sagt rest förut å även åkt utan boende klart och tagit det som det kommer men nu känner vi att vi förbokar hotell på Koh Lanta, tänkte byta en gång där. Så bokar två hotell från Sverige. Å sen kanske bara åker till Kao Lak.
    Någon som gjort en liknande resa?

• loppis7

Vi har åkt direkt med Thai flera gånger o det är smidigt dock tycker jag att servicen har blivit sämre.

• elinaehn

Femman vi lät sy upp en klänning till dottern men... Nä. Vet inte om det var miss i kommunikation men nä.

• Resande

Femman jag lät sy upp kostym, skjortor och en kappa. Kunde inte använda något av det för trots femtielva provningar där jag förklarade vad som behövde ändras för de gjorde bara plaggen större på bredden, inte över axlarna som jag förklarat så plaggen gick inte att använda. Allt var välgjort annars men tyvärr blev det aldrig bra med passformen.

• loppis7

Nån mer som har bokat resa till julen 2013 !

• CarolineL

Vi har bokat över jul, vi flyger ut på julafton Vi flyger till Bangkok och sedan vidare till Koh Samui och troligtvis någon närliggande ö.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)