• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • salta katten
    TomMon skrev 2013-01-31 23:17:00 följande:
    Haha, jag och mannen satt och spånade ikväll och kom fram till en fråga som vi inte riktigt funderat över och som ni säkert kan hjälpa oss att reda ut. Jag har bott och jobbat i Thailand för 14 år sedan och efter det har vi årligen varit där för att hälsa på goda vänner. Vi brukar sitta uppe tills solen går upp och prata och dricka drinkar på olika barer som våra vänner äger. Men detta är första gången vi åker med barn, barn som somnar vid åtta. Vilket innebär att vi kommer att vara på rummet rätt mycket om kvällarna. Vad gör man då?! Okej, inser att det finns rätt många roliga/perversa svar på den frågan, men seriöst, vad gör man?! Tar en öl och ser på tv? Spelar kort? Jag har absolut inget emot att lägga mig på vettiga tider, men där kommer ju ändå att vara x antal timmar att slå ihjäl på ett hotellrum och efter 7 månaders gemensam föräldraledighet så har vi liksom klarat av de flesta samtalsämnena om man säger så.. Råd någon? :)
    Våra barn har sovit i vagn eller famn så har vi kunnat sitta på någon mysig bar på stranden.
    Men våra kvällströtta ungar som vanligt somnar vid 18.30 - 19 (lilla) och 19.30-20 (stora) har ju varit vakna till nio- tiorycket och sovit någon timme längre. Hela dygnet förskjuts ju när man är på semester - så har det varit för oss i alla fall. 
    Nu sist vi var iväg så passade vi på att läsa på kvällarna eftersom vi inte hinner med det på dagarna på stranden längre  
  • TomMon

Ja det där med böcker kom vi också på, det blir nog inte till att läsa tegelstenar vid poolen längre, något som tidigare varit en favorit! :)

• winters

ni som har mer mjuka väskor som bagar fast m hjul på, var har ni köpt? typ hockeybagar? har bokat segelbåt i turkiet i höst och behöver kunna stuva undan väskorna. vi får ha 70 kg, så det ska inte vara några problem, men gärna tips på ngn stoor. ska bo en vecka efter på all-inclusive oxå, så vette sjutton hur vi ska packa...

Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • Transsubstansus

Hej

Jag la precis ut en egen tråd under Resor men hittade denna direkt efter. Typiskt. Jag skulle bara vilja ha tips om vart i Thailand man reser med 2 barn i juni på 2 och 4 år. Vi vill komma till nåt ställe som inte är FÖR sönderturistat samtidigt som det finns nåt kul för barnen att hitta på om dagarna, inte BARA sandstrand. Vi kommer att vara där 3-4 veckor. Vi kommer ta flyg till Bangkok och sen åka vidare till det rekommenderade stället. Kan man åka tåg eller det är flyg o buss som gäller inrikes?

Mycket sjukdomar etc? 

• bumbi

åh idag är jag så ledsen :(
    Vi skulle egentligen ha suttit på ett plan till Phuket just nu men då dottern insjuknade i en fruktansvärd magsjuka med hög feber i natt så var vi tvungna att avboka resan akut.. Det känns förjävligt rent ut sagt och vi är alla så ledsna.
    Vi hade verkligen sett fram emot två veckor med sol och bad och dessutom skulle vi åka med min syster och hennes familj samt en till familj.. De sitter nu på planet medans vi är hemma och deppar ihop :(
    Har letat efter en ny kortare resa till t.ex. Kanarieöarna nästa vecka men hittar inget som är intressant, vi vill ju till Thailand! Tyvärr så kommer vi inte att kunna åka dit på ett tag då jag börjar plugga om 2 veckor men det är ju bara att gilla läget..

Tycker så synd om barnen som längtat och tjatat, yngsta dottern (6 år) har gråtit oavbrutet idag men den stora tjejen (8 år) är för sjuk för att orka bry sig om att den är inställd. Har lovat att vi ska göra nåt riktigt kul nästa helg, oavsett om vi åker på en ny resa eller inte :)

Det här trodde vi aldrig igår kväll när vi packade det sista inför dagens resa..

Linn 060306 v.32+6 Emma 040414 v.41+3
  • Billabong

bumbi: Fyyyy så hemskt! Lider med dig. Vilken enorm besvikelse för er. Stackare,

Det där ni är med om just nu är min stora fasa inför vår planerade resa...

Hoppas ni kan få komma iväg någon annanstans sen till sommaren eller så som kompensation. Eller kan hitta på andra roliga saker den närmaste tiden. Även om det inte hjälper till att muntra upp just nu.
    Kanske kan ni åka till Tropical Island i Tyskland eller Lalandia i Danmark på en slags minisemester och ändå få mycket bad och festligheter? 

• cillae
    bumbi skrev 2013-02-01 22:22:08 följande:
    åh idag är jag så ledsen :(
    Vi skulle egentligen ha suttit på ett plan till Phuket just nu men då dottern insjuknade i en fruktansvärd magsjuka med hög feber i natt så var vi tvungna att avboka resan akut.. Det känns förjävligt rent ut sagt och vi är alla så ledsna.
    Vi hade verkligen sett fram emot två veckor med sol och bad och dessutom skulle vi åka med min syster och hennes familj samt en till familj.. De sitter nu på planet medans vi är hemma och deppar ihop :(
    Har letat efter en ny kortare resa till t.ex. Kanarieöarna nästa vecka men hittar inget som är intressant, vi vill ju till Thailand! Tyvärr så kommer vi inte att kunna åka dit på ett tag då jag börjar plugga om 2 veckor men det är ju bara att gilla läget..

Tycker så synd om barnen som längtat och tjatat, yngsta dottern (6 år) har gråtit oavbrutet idag men den stora tjejen (8 år) är för sjuk för att orka bry sig om att den är inställd. Har lovat att vi ska göra nåt riktigt kul nästa helg, oavsett om vi åker på en ny resa eller inte :)

Det här trodde vi aldrig igår kväll när vi packade det sista inför dagens resa..

Åh nej vad tråkigt för er.... Ja det där är skräcken nu, vi åker 18 feb, Hoppas ni kommer iväg nånstans och att hon blir frisk snart och att ni andra klarar er
  • elinaehn

Ånej! Tycker så synd om er. Håller tummar för att dottern snabbt blir frisk nu. Det här var verkligen tufft. Tänker på er.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)