• bumbi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Heeso skrev 2010-10-04 15:09:39 följande:

Ja, det skall vara totalt 3 sprutor, varav den sista inom ett halvår. Så vår äldsta ska ta sin sista runt jul eller strax efter.

det kanske är olika på olika ställen men hos oss tar man spruta nr 3 tidigast ett halvår efter spruta nr 2, dvs det måste gå minst 6 månader mellan spruta nr 2 och 3. Det gör ingenting om det går längre tid men absolut inte kortare
    Vi ska börja ta vår vaccination i nov då vi åker till Thailand i januari med våra barn som är 4 och 6 år. Vi ska till Koh Lanta först och sen får vi se hur resan blir. Vi tar det lite som det kommer
    Det är första gången vi åker till Thailand så jag har följt den här tråden ett tag och har fått massor av tips!
    Linn 060306 v.32+6 Emma 040414 v.41+3
  • bumbi

ni som har flygit med Thai nyligen, får barnen samma mat som vi vuxna eller får de annan mat? 

Vi flyger till Bangkok imorgon och jag börjar få lite resfeber, har packat för fullt hela dagen och tanken var att packa lätt men tji fick jag.. Bara flytvästarna tar ju upp en halv väska ;)
    Vi flyger vidare till Krabi och sen till slutdestinationen Koh Lanta.
    Jag har fått massor av tips i den här tråden som jag har följt ett bra tag så vi ser verkligen fram emot den här resan :)

• bumbi
    Jensa1973 skrev 2011-02-07 10:51:23 följande:
    HEJ

Vilken tid kan man checka in, alltså hur långt innan brukar det vara?

Vi åker 13,40-planet med Thai!
    Jensa1973:  vi flög med Thai för 3 veckor sen från Arlanda. Vi var där vid 10.40 och då öppnade incheckningen. Vi hade barn med oss så vi passade på att checka in (fick stå ca 15 min i kö).
  • bumbi

vi var i Thailand nu i januari 2011 och bokade våra biljetter i augusti 2010.
    När vi kollade Thais egna hemsida så var biljetterna mycket dyrare än på andra sidor.
    Vi åkte direktflyg till Bangkok och betalalade ca 28.000 för två vuxna och två barn på 4 resp 6 år.
    Bara nån vecka innan vi bokade kostade samma biljetter för oss ca 25.000...
    Jag har hört nåt om att Thai släpper sina billiga biljetter senare men vet inte om jag hört rätt. Vi har planer på
    att åka nästa år igen och tänker göra som sist, dvs boka i sommar :)

Boende fixade vi endast tre nätter hemifrån och resten fixade vi på plats. Det blev mkt billigare, det hotell vi bokade hemifrån betalade vi överpris på hörde vi av andra gäster som bokade direkt i receptionen.

• bumbi

Är det någon som har tips på bra boende i Khao Lak för en barnfamilj? Pool och nära stranden är viktigt för oss.. Vi har bara varit på Koh Lanta tidigare så Khao Lak är helt nytt för oss.

• bumbi

åh idag är jag så ledsen :(
    Vi skulle egentligen ha suttit på ett plan till Phuket just nu men då dottern insjuknade i en fruktansvärd magsjuka med hög feber i natt så var vi tvungna att avboka resan akut.. Det känns förjävligt rent ut sagt och vi är alla så ledsna.
    Vi hade verkligen sett fram emot två veckor med sol och bad och dessutom skulle vi åka med min syster och hennes familj samt en till familj.. De sitter nu på planet medans vi är hemma och deppar ihop :(
    Har letat efter en ny kortare resa till t.ex. Kanarieöarna nästa vecka men hittar inget som är intressant, vi vill ju till Thailand! Tyvärr så kommer vi inte att kunna åka dit på ett tag då jag börjar plugga om 2 veckor men det är ju bara att gilla läget..

Tycker så synd om barnen som längtat och tjatat, yngsta dottern (6 år) har gråtit oavbrutet idag men den stora tjejen (8 år) är för sjuk för att orka bry sig om att den är inställd. Har lovat att vi ska göra nåt riktigt kul nästa helg, oavsett om vi åker på en ny resa eller inte :)

Det här trodde vi aldrig igår kväll när vi packade det sista inför dagens resa..

• bumbi

Stort tack för era omtankar, vi kommer nog över det snart men just nu är det för deppigt Gråter

Dottern har varit riktigt dålig och imorse insjuknade även min man så tur i oturen att vi inte hann iväg, inte kul att insjukna på planet..

Vi kollar nya resor till slutet av nästa vecka, nu ska vi se till att hålla oss friska till nästa resa Flört

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)