• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • MissCh
    elinaehn skrev 2013-01-22 13:07:08 följande:
    Tommom vilket köpcentrer i Phuket är att föredra? Minns du vad converse brukar kosta? Vill ha!!

Central Festival tycker jag
  • TomMon

Jag håller inte till så mycket i Phuket, de köpcenter som fanns på den tiden jag var där en del är nog inte desamma längre! :)

Jag brukar köpa ett par för ca 1000 Baht (tyg) och 2000 Baht (skinn). Har jag för mig... Alltså kring 200 kr resp 400 kr.

• obelix

Är det ofta ok på hotellen / bungalow att sova 4 pers i ett rum med dubbelsäng + en extrasäng? Våra barn är då, 8 & 6 år eller det blir kanske för trångt? Vad är ett bra pris för ett rum på ett medel hotell med ac? ( eller vad brukar ni ge för ett rum, när man luffar runt lite?)

• lia27

Ngn som flyger 2/2 från arlanda med apollo?Till Thailand så klart:)

• Anne69
    obelix skrev 2013-01-22 21:09:25 följande:
    Är det ofta ok på hotellen / bungalow att sova 4 pers i ett rum med dubbelsäng + en extrasäng? Våra barn är då, 8 & 6 år eller det blir kanske för trångt? Vad är ett bra pris för ett rum på ett medel hotell med ac? ( eller vad brukar ni ge för ett rum, när man luffar runt lite?)

Nej, för oss är det inte OK. Vi vill att alla har var sin riktig säng. På semestern vill vi alla kunna vila o vi vuxna vill slippa sova med svängiga barn på oss.Sem vet man som vanligt inte var man vaknar....men så är det ju ofta hemma också.

Vi satsar istället på det som ofta kallas för "familjerum" - där finns vanligtvis 4 bäddar. Antagligen som två king- eller queenzise sängar eller som en stor + två enkelsängar. Pris? Ja det beror helt o hållet på var man bor. Men i "bra" läge nära stranden, AC, pool, 45-50 m2 och trestjärnigt i genomsnitt 1000 kr/natt. Ska man ha 4 bäddar så kostar det nästan som två dubbelrum men man har fördelen att få bo tillsammans. Alternativet är att ta två rum med connecting door, så blir det mer som en tvårummare. Lägenhet är förstås också ett alternativ, troligtvis lite billigare än hotell.
  • Anne69

F.ö. kan det vara bra att noga kolla barnvillkoren - jag tycker att jag sällan ser dubbelrum som man får ha mer än ett barn i. Så läs noga!

• CarolineL

Vi reser till Mae Nam, Koh Samui i december. Vi vill gärna ha tips på boende för fyra. Våra barm kommer att vara 5 år och knappt ett år. Gärna någon form av familjerum. Fjärde gången till Thailand men första till Koh Samui.

• ulligulli
    Anne69 skrev 2013-01-22 21:34:20 följande:

Nej, för oss är det inte OK. Vi vill att alla har var sin riktig säng. På semestern vill vi alla kunna vila o vi vuxna vill slippa sova med svängiga barn på oss.Sem vet man som vanligt inte var man vaknar....men så är det ju ofta hemma också.

Vi satsar istället på det som ofta kallas för "familjerum" - där finns vanligtvis 4 bäddar. Antagligen som två king- eller queenzise sängar eller som en stor + två enkelsängar. Pris? Ja det beror helt o hållet på var man bor. Men i "bra" läge nära stranden, AC, pool, 45-50 m2 och trestjärnigt i genomsnitt 1000 kr/natt. Ska man ha 4 bäddar så kostar det nästan som två dubbelrum men man har fördelen att få bo tillsammans. Alternativet är att ta två rum med connecting door, så blir det mer som en tvårummare. Lägenhet är förstås också ett alternativ, troligtvis lite billigare än hotell.
    obelix skrev 2013-01-22 21:09:25 följande:
    Vi brukar bo så och det har aldrig varit ngt problem även om det ibland står så när man bokar:)

• TomMon

Vi väljer 2 rum med connecting doors. Skönt när kidsen vaknar att de har ett eget rum och kan leka och titta lite på tv utan att vi behöver göra avkall på sovmorgnarna! :)

Har fått ett pris på 6500 kr totalt, 14 nätter, 2 rum, frukost. Lågsäsong.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)