• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • standby

Linnea S - till ett så pass litet barn skulle jag absolut ta med vagn. Men så är vi sådana som gillar att gå mkt också.

• Norken
    Linnéa S skrev 2013-01-10 16:11:49 följande:
    Vi åker till Krabi på måndag, jag är så nervös att någon i familjen ska bli sjuk så att resan måste ställas in. Både influensa och kräksjukan härjar omkring oss och imorgon ska jag examensfest så vi kan inte isolera oss helt tills vi åker...

Jag har inte bestämt om jag ska ha med en vagn eller inte, minsta barnet är 2,5 år och hon brukar inte åka vagn så mycket här hemma. Har svårt att tro att hon skulle somna i vagnen om vi är ute någonstans också. Samtidigt blir det ju inga långpromenader precis om alla ska gå.... vad tycker ni? 
    Tror du inte att hon blir tröttare där nere så hon vill åka eller sova i vagnen? Förstår att det är svårt.

• Linnéa S

Jo vi gör så, tar med en vagn. Är det någon som vet om det  kostar något extra att checka in en vagn? Vi åker charter med apollo. 

En till fråga..myggmedel är det något som man behöver ta med sig eller finns det bra att köpa där nere? 

• Marsipanprinsessan

När vi åkte charter så hyrde vi vagn, vi hade ingen bra hemma och hittade ingen billig att ta med. Man kunde hyra som man ville har jag för mig, typen dag i taget och sådär. Myggmedel köpte vi på Apoteket hemma och tog med.

• bohusbebis

Linnea s, ska ni bo i krabi town/ ao nang så ta absolut med vagn. Enklare paraplysulky går fint då det är asfalt överallt. Man går mer än man tror, dessutom är vagnen en perfekt packåsna - för både badgrejor och shopping. Det kostar inget extra att checka in om man har barn. Har ni en vagn ni är rädda om kan det dock vara idé med en vadderad transportväska... Ha så skönt

• Neosmama

Linnea S: när vi va i ao nang så hade bi våran bugaboo med oss, det gick jätte bra o köra den där! Jag skulle absolut ta med barnvagn :)

• winters

Ta med vagn, det ingår! Oscar åkte inte jättemycket när vi var där då, men det var skönt att ha, särskilt när man gick i stan. Och ibland när vi skulle till stranden m alla attiraljer använde vi den bara till transport! Skrattande vi har en chicco liteway o vagnsväska från sunshine kids.

Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • TomMon

Fasiken också, har haft ögonen på biljetter till i sommar som stadigt gått neråt i pris. Igår; upp 2000, idag upp ytterligare 1000. Wtf?! Störigt...

• Resande

TomMon jag upplever att resepriserna alltid går upp massor till helgen. Har varit så alla de senaste resorna jag sökt på i alla fall så vänta till efter helgen och så håller vi tummarna priserna sänkts igen.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)