• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • tranferbkk

Siam Ocean World ligger i BKK men tror att Phuket har en som heter Phuket Aquarium om jag inte minns fel.

Mvh
    Transferbkk 

• elinaehn

är det någon som varit i phuket Splash Jungle Waterpark ? funderar på om det är fräscht? värt pengarna för mig och min åttaåring?

• elinaehn

alltså, när man går till stora köpcentrum i phuket, prutar man då med elelr betalar man vad det står på priset?

• TomMon

Det beror på, på tex MBK i Bangkok har jag prutat. Det är för att det är mycket krimskrams eller vad man ska säga. Men om varuhuset säljer "märkeskläder" med lappar i(!) i så brukar jag inte pruta, endast om jag köper många plagg/skor.

• elinaehn
    TomMon skrev 2013-01-21 20:11:52 följande:
    Det beror på, på tex MBK i Bangkok har jag prutat. Det är för att det är mycket krimskrams eller vad man ska säga. Men om varuhuset säljer "märkeskläder" med lappar i(!) i så brukar jag inte pruta, endast om jag köper många plagg/skor.
    ok, så om man ska köpa mycket kan man fråga omd et är förhandlingsbart utan att göra bort sig?
  • TomMon

Ja, det tycker jag iaf. Jag brukar tex få många beställningar på Converse. I somras var det fyra-fem par och då frågade jag. Jag fick lite rabatt, med betoning på lite! :) Oftast så har deras märkesbutiker bra erbjudanden, Levi's brukar tex ha att ju fler plagg man köper desto mer rabatterat blir plagg två och tre osv.

• ulligulli
    Karolina75 skrev 2013-01-17 18:58:23 följande:
    Nu har vi äntligen fått svar från Miami beach resort som någon tipsade om på klong nin, men alla familjerum var upptagna... Stället såg annars väldigt bra ut. Är det någon som har fler tips på fräscha familjerum/bungalows på klong nin?! Vi vill gärna ha pool.
    Hej,

hur många är ni?
    Vi både i ett vanligt rum de 2 sista nätterna och det är en dubbelsäng och en enkelsäng i dessa och de är bra mycket billigare.
    Försök få bungalow på B eller C raden då det är lugnare där ( det är iofs lungt överallt...).
    Annars kan ni titta på grann resorten Paradise Resort.

• Vi Wa

Hej! Här verkar vara gott om folk som varit i Thailand flera gånger. Vi överväger att åka över julhelgen nästa år och undrar lite över regn osv. Vi gillar Koh Phagnan men har hört att det inte är så bra att åka dit i december. Är det bättre att hålla sig åt Krabi - Koh Lanta hållet? Tacksam för om ni har några kommentarer.

• elinaehn

Tommom vilket köpcentrer i Phuket är att föredra? Minns du vad converse brukar kosta? Vill ha!!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)