• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • standby

Jag har och familjen har ej tagit Dukoral på ngn av våra två resor t Thailand.
    Första gången blev jag lite dålig, andra gången blev ingen dålig, då var vi ändå 11 personer som åt allt, hade is i drickan etc.
    Jag använde även kranvatten när det kokades upp som tex till te och kaffe.
    Nöt jag och mannen var till Mexico tog vi däremot Dukoral, jag blev dock sjuk en sväng ändå.

• Marsipanprinsessan

Vi tog inte heller Dukoral sist. Kommer inte ihåg varför vi inte gjorde det, hade planerat att dricka det där men jag fick influensa strax innan vi åkte så hela vår planering omkullkastades. Var bara fokuserad på att bli frisk, och iväg kom vi ju. Ingen i familjen blev magsjuk, var där i tre veckor.

• Badfantasten
    Neosmama skrev 2013-01-13 18:23:42 följande:
    Vi kommer inte att ta dukoral.. Känns onödigt tyckte vi :) vi åker oxå till khao lak, fast på torsdag :)

Vad får man absolut inte glömma att packa?? O vad kan man absolut lämna hemma?
    Har precis akt fran Khao Lak vidare mot Phuket mm och ni maste ta er till Bade White Sand och Posseindon Beach (elefanter kommer ner flera ggr per dag) bara 5 min med bil fran Centrum
  • tranferbkk
    femman skrev 2013-01-06 21:11:39 följande:
    Hej!

Ska åka till Thailand för första gången nu i februari med make och två barn, 3 och 7 år gamla. Är dock LIVRÄDD för två saker. Magsjuka och maneter.

Kan jag ge barnen/oss vuxna något förutom Ducoral? Och hur pass vanligt är det med maneter??    
    Vart ska ni åka?

Har varit ganska mycket på Koh Samet och Koh Chang och har inte sett att någon blivit bränd av maneter. Om det finns många maneter i vattnet så brukar det finnas varningsskyltar. 

Jag har haft många besök från Sverige och många har klarat sig riktigt bra från magsjukan.  Undvik kranvatten och många undviker sallader också, vet ej varför? Någon som vet?

Mvh
    Transferbkk 
  • Norken
    tranferbkk skrev 2013-01-14 11:47:33 följande:
    Vart ska ni åka?

Har varit ganska mycket på Koh Samet och Koh Chang och har inte sett att någon blivit bränd av maneter. Om det finns många maneter i vattnet så brukar det finnas varningsskyltar. 

Jag har haft många besök från Sverige och många har klarat sig riktigt bra från magsjukan.  Undvik kranvatten och många undviker sallader också, vet ej varför? Någon som vet?

Mvh
    Transferbkk 
    Salladen är nog för att den ofta är sköljd i deras kranvatten.... Tror jag :)
  • ulligulli

Halloj,

nu börjar vår vistelse på Lanta närma sig slutet:( och vi har haft det lika fantastiskt som vanligtCool
    Men, nu ska vi bo 2 nätter i Patong på vägen hem för vi kunde inte ändra våra blijetter för att stanna i Bangkok istället...
    Är det någon som har något bra tips på hotell i Patong med pool? Gärna nära strand, barnvänligt och inte för nära nattlivet...

Tack! 

• elinaehn

dags att börja ladda upp med tips! någon som varit nära patong som kan tipsa om vad vi måste se? finns det fina stränder vi ska åka till? marknader osv? Vi ska bo på merlin beach, fritidsresors stora ställe, om nån varit där?

Hur gör ni med solskydd, använder ni solskyddsfaktor femtio hela resan elelr när tar ni mindre? vill ju gärna få lite färg men inte riskera att bli bränd...

• TomMon

Jag har kanske solskyddsfaktor 25 de första dagarna, men satsar mer på korta stunder i solen, sedan under parasoll. Ökar sedan stunderna i solen successivt, brukar funka kanon!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)