• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Marsipanprinsessan

Vet att det varit på tapeten innan i tråden men hittar det ej, så frågar igen, ber om ursäkt för upprepningar! Vi hade tänkt hyra vagn, nu har det visat sig att vagnarna är slut. Måste alltså ta med vår egen sulky. Plastar man in den hemma själv? Hur skyddar man den bäst? Och superdum fråga, men hur gör man när man reser hem?? Vi har en Brio Sitty. Jättetacksam för svar!!

• winters
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-23 14:23:17 följande:
    Vet att det varit på tapeten innan i tråden men hittar det ej, så frågar igen, ber om ursäkt för upprepningar! Vi hade tänkt hyra vagn, nu har det visat sig att vagnarna är slut. Måste alltså ta med vår egen sulky. Plastar man in den hemma själv? Hur skyddar man den bäst? Och superdum fråga, men hur gör man när man reser hem?? Vi har en Brio Sitty. Jättetacksam för svar!!
    vi har en vagnsväska till vår, då kan man även plocka i lite annat smått o gott! :) vi har en från sunshine kids som hängt med på många resor.
    Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • Marsipanprinsessan

winters: tack för tips!! Kände mig rätt lat när jag frågade haha, så jag gjorde en enkel googling och upptäckte rätt snart att de tydligen säljer "lite tjockare plastpåsar" på Arlanda att ha vagnen i. Får väl bli nåt sånt. Vi är inte överdrivet rädda om vår sulky, skittrist om den går sönder men isåfall får man ju hoppas det sker på hemresan.

Får jag däremot vara lat igen och höra var man köper vagnväskor??? Hade Quinny Zapp tidigare och till dem fick vi fodral, väldigt tunna iofs. Nu har vi Brio som sagt och en vagnväska vore kanske bra eftersom man som du säger kan stoppa i annat också.   

• standby

Marsipan - flyger ni med Turkish? I så fall får man sådan tjock påse till vagnen gratis. Vi använde samma på hemresan.
    Har rest flera ggr med vår Sitty som är fr -03 (!) och den är fortfarande i prima skick. :)
    Gångerna innan har jag inte ens haft påse.

• Marsipanprinsessan

Standby: åh, skönt att höra att Sittyvagnarna grejar att resa långt! Vi åker charter med Ving, Thomas Cook tror jag... Får se om jag får nån påse hehe. Blir nog till att pröjsa en själv.

• Mawe123

Jag hyrde vagnväska sist, på airshells.se 
    Det var supersmidigt, fick någon rabatt också tror jag..
    Den rymde massor och var verkligen rejäl - rekommenderar :) 

William 000213, Lowe 070712
  • winters
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-23 18:31:15 följande:
    winters: tack för tips!! Kände mig rätt lat när jag frågade haha, så jag gjorde en enkel googling och upptäckte rätt snart att de tydligen säljer "lite tjockare plastpåsar" på Arlanda att ha vagnen i. Får väl bli nåt sånt. Vi är inte överdrivet rädda om vår sulky, skittrist om den går sönder men isåfall får man ju hoppas det sker på hemresan.

Får jag däremot vara lat igen och höra var man köper vagnväskor??? Hade Quinny Zapp tidigare och till dem fick vi fodral, väldigt tunna iofs. Nu har vi Brio som sagt och en vagnväska vore kanske bra eftersom man som du säger kan stoppa i annat också.   

vi beställde från amazon, men de finns i de flesta barnaffärer, vi har märket sunshine kids och den har hängt med massor med resor, men en massa packning! :)
    http://www.amazon.co.uk/Sunshine-Kids-Stroller-Transport-Pushchairs/dp/B004AX2A5G/ref=sr_1_2?m=A3P5ROKL5A1OLE&s=baby&ie=UTF8&qid=1359018896&sr=1-2
  • Vi Wa
    Vi Wa skrev 2013-01-22 11:33:26 följande:
    Hej! Här verkar vara gott om folk som varit i Thailand flera gånger. Vi överväger att åka över julhelgen nästa år och undrar lite över regn osv. Vi gillar Koh Phagnan men har hört att det inte är så bra att åka dit i december. Är det bättre att hålla sig åt Krabi - Koh Lanta hållet? Tacksam för om ni har några kommentarer.

Pushar lite för min fråga eftersom jag inte fått något svar. Någon som har erfarenhet av hur vädret brukar vara på de olika platserna runt jul?
  • TomMon

Jaaa, resa bokad! 21900 blev flygkostnad för oss fyra! Vi väntar lite med hotell, men 6500 blir det för 2 connecting rooms! :)

Så underbart att ha detta att se fram emot!!

• winters
    Vi Wa skrev 2013-01-24 14:15:23 följande:

Pushar lite för min fråga eftersom jag inte fått något svar. Någon som har erfarenhet av hur vädret brukar vara på de olika platserna runt jul?
    förra året hade vi fint i khao lak, trpr det kom ett par regnskurar på två veckor. året innan var vi två veckor i ao nang o två veckor i khao lak o hade en regnfri dag på en månad, dock var det bara en dag som vi fick ändra planerna, annars var det mest korta regnskurar som inte störde så. det jag upplever mest när det är lite ostadigt är att havet blir så oroligt så att sådana utflykter kan vara svårplanerade.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)