• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • daniels baby

ÄR det någon här som bott på Chada beach resort? vi vill boka där men har svårt att förstå hur dom räknar med barnen å antal sängar? vi fick ett bra pris för en silver suite, å då räknade dom med två barn, men sen läser jag det finstilta att man betalar extra för extra säng/ barn... samtdigt får man olika pris förslag på olika hotellsidor . Sen när jag googlar om andra som varit där så räckte det utan extra sängar för två barn för det fanns två stora sängar i suiten.. men ingen sån info finns på hotell sidorna...
    Hur svårt är det att bara få rak info??
    tacksam för svar! 

• Loncelot

Så man får ha med välling och typ ersättningspulver i bagaget så länge dom inte är öppnade eller???

• standby

Loncelot, det går bra. Jag fick tom ta med vattenflaska (oöppnad) fr Bangkok då jag hade ett litet barn med.

• Billabong
    Loncelot skrev 2013-01-01 20:24:15 följande:

Så man får ha med välling och typ ersättningspulver i bagaget så länge dom inte är öppnade eller???

Ja, självklart får du ta med mat till små barn i handbagaget!
    Du får ta med så mkt som behövs för själva resan inkl. mellanlandningar ochjag hade desstuom tagit med så att det finns de första dagarna på plats ifall bagaget försvinner eller om ni inte hittar ngt bra i de närmaste butikerna.

Reglerna finns tydligt att läsa på transportstyrelsens hemsida. Läs noggrannt där själv under lämpliga rubriker så att du vet vad som gäller vad ni får ta med er, t.ex. dessa delarna:

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Luftfart/Flygresenar/Bagage/Vad-far-jag-ta-med-mig-ombord/Mat-och-dryck/

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Luftfart/Flygresenar/Bagage/Vatskor-i-handbagaget/
  • Sunflower Sthlm

Loncelot:
    Vi fick dessutom ta med sonens vattenflaska fylld med vatten både från Arlanda och Krabi. Var beredd att smaka på vattnet bara så ska det inte vara något problem. :)

• bumbi

Är det någon som har tips på bra boende i Khao Lak för en barnfamilj? Pool och nära stranden är viktigt för oss.. Vi har bara varit på Koh Lanta tidigare så Khao Lak är helt nytt för oss.

Linn 060306 v.32+6 Emma 040414 v.41+3
  • FinaElina

Daniels baby- vi bodde på chada i december. Vet inte om jag kan svara riktigt på din fråga, men vi bodde i ett rum med dubbelsäng. Hade spjälsäng till sonen. Det fanns en soffa som jag tror dom räknar som en säng.
    Ett annat par, vars son fick sova på den.
    Dom som bodde i rummet bredvid hade två barn. Tror dom hade som två rum med en dörr emellan. Alltså två lägenheter som sitter ihop.
    Vet inte vad silver suite är för något, då jag aldrig såg det namnet på skyltarna utanför alla byggnader.
    För övrigt ett bra hotell, men dyrt ä!! Frukosten kunde kanske vara bättre, men då har jag inget att jämföra med, då det var första gången i Thailand.

• Marsipanprinsessan

Vill gärna ha tips om Khao Lak precis som Bumbi. Skall dit (såvida vi inte får vattenkoppor som sagt..hehe) i februari.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)