hag7 skrev 2012-12-26 18:06:40 följande:
Nicu:ta med mycket ersättning,går åt mycket met än man
tror.Vi brukar ta med blöjor o tvättlappar då det är dyrt i Thailand o myxket mer parfymerade. Myggnät till vagn o säng ,vi köpte en solskyddsfilt som vi har använt jättemycket.
Det finns väl NAN i Thailand va? Har jag för mig? :)
Myggnät är fixat, och en sulky med fullt liggläge till Pyret :)
Acefi skrev 2012-12-27 00:32:19 följande:
Nicu: Om ni ska till Lanta så vet jag där, iaf tidigare, fanns NAN på Lantamart i Saladan. Kanske någon som är där nu kan kolla? Finns ju säkert i de flesta lite större affärer runt om i Thailand.
TACK! Ja, vi kommer att göra en "mellanlandning" på Lanta mellan Phi Phi och Koh Lipe :)
September09 skrev 2012-12-27 06:08:34 följande:
Ta med mat och blöjor. De blöjorna jag såg var bra mycket dyrare än här hemma. Vi var borta i nästan 6v och hade med mat, blöjor och våtservetter. Inga problem. Vattenkokaren hade jag lämnat hemma. Finns kokt vatten att få överallt. Vi gjorde massor av gröt och välling och alla var hjälpsamma.
Jag tänkte köpa med mig en liten vattenkokare och koka vatten själv (får ju inte vara vilket vatten som helst) :) Kan vara bra att ha på rummet också när man vill ha kaffe m.m. ;)
Thegran skrev 2012-12-27 07:20:38 följande:
vi har tycket att vattenkokare varit perfekt att ha med, dels för att göra välling på rummet och dels för att sterilisera nappar etc.
blöjor och tvättlappar tar vi med något paket i vagnväskan och resten köps på plats.
är man borta länge fungerar det inte att släpa med sig av praktiska skäl :)
Jag tänkte det samma - man behöver ju inte ta med någon stor utan en sån där liten? Behöver ju koka tröstnapparna och flaskorna/flasknapparna :)
Ska bara borta i en månad så det blir jobbigt att bära med för mycket blöjor och tvättlappar :)