• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Norken
    Billabong skrev 2012-12-21 23:05:53 följande:
    Jag misstänker att vi behöver resa med både ryggsäckar och resväska/or... Vi har nämligen ett blöjbarn, som är så pass stort att vi fått höra att det sannolikt inte finns blöjor som passar honom på plats. Måste därför ha med oss en arsenal sådana i packningen också. Plus att reseapoteket tar sin plats, en del kläder, några leksaker, badkläder osv. Ja, det blir nog en del. Förhoppningsvis har vi varsin ryggsäck och en resväska. Men det är ett tag kvar innan vi åker iväg så provpacka är inte aktuellt än.

Men du en tvillingparaplysulky? En sådan här: www.bonti.se/produkt/2482/maclaren-twin-techn...
    Annars förstår jag nog inte vad du menar för vagn...
    Vi har uppfattat det som att syskonvagnar på bredden är svårare att ta sig fram med än en som är som Phil&Teds eller två singelvagnar, dels i tunnelbanespärrarna och dels på stan generellt. Men det kanske inte stämmer?

Någon mer som har input i två-barn-som-behöver-vagn-problematiken? 

Och är det någon som rest med större blöjbarn? Finns det att få tag i större blöjstorlekar på Koh Lanta?
    Oj, vilken storlek har ert barn? Vi har 6:an libero på våra (dottern har fortfarande på natten) Sonen på dryga 1 har ju dygnet runt såklart :)
    Hmmm 50 dagars blöjor är ju en del........ 
  • Billabong
    Norken skrev 2012-12-21 23:54:33 följande:
    Oj, vilken storlek har ert barn? Vi har 6:an libero på våra (dottern har fortfarande på natten) Sonen på dryga 1 har ju dygnet runt såklart :)
    Hmmm 50 dagars blöjor är ju en del........ 
    Också storlek 6 på Up&go, men strl 7 på "vanliga", barnet väger kring 16 kg.
    50 blöjor räcker inte långt...
    Finns det alltså på plats? I så fall behöver vi inte ta med så mycket.
  • cillae
    Billabong skrev 2012-12-22 00:15:53 följande:
    Också storlek 6 på Up&go, men strl 7 på "vanliga", barnet väger kring 16 kg.
    50 blöjor räcker inte långt...
    Finns det alltså på plats? I så fall behöver vi inte ta med så mycket.

Jomen Mamy Pokos har till 25 kilo. Både up and go och vanliga. Men grejen är att det är inte alltid det finns på 7/11 och Lanta mart, jag skulle tro att det finns. Men annars är det bästa om man kan stanna till på Tesco Lotus eller Big C i Krabi, nära flygplatsen och köpa storpack (som vi har hemma) Annrs är det det typ 5-10 pack. Alternativt göra en tripp till Krabi och handla, men det tar ca 1 1/2 tim dit och sen ska man tillbaka?!? När vi behövde en potta för nåt år sen då bad vi chauffören åka till Tesco och så sprang jag in och köpte en, men det är ju inte säkert dom vill.  Ang tvillingvagn (bred) så är det svårt att ta sig fram på Lanta, på stranden går det bra, men ska ni till tex Saladan så kommer ni inte in nånstans. Blir svårt att få in i en tuk tuk med. Vet en som reste själv och hade en tvillingvagn, men hon tog sig ju ingenstans, fick tillslut en resevag Carena och den äldste fick gå :)
  • Norken

Men det måste ju finnas blöjor på andra ställen i thailand än just lanta och krabi.
    Vi ska ju va borta i 7 v. Jag kan ju inte ta med mig 300 st blöjor

• daniels baby

Vi har körde en mclaren enkel sulky till lilla sist vi va i thailand. då va hon 1 1/2år å sen hade vi med en bärssjal som min stora tjej kunde sitta i på ryggen (4 år) när hon var jätte trött och på flygplatsen i Bangkok för det va så mkt folk... vi kommer köra samma sak den här gången..  Hade svårt nog med enkel vagn på gatorna på Samui, å kan tänka mig att det är samma på Koh Lanta..

• Neosmama

Billabong: ja de va en sån jag menade, vi hade tänkt att ta med en sån... men nu blev jag jätte osäker när ni skriver att de knappt går att ta sig fram.. :S vi kommer ju resa runt väldigt mycket mellan olika öar o fastland, tänker att bår stora kille på 3 1/2 kommer att va trött på kvällar o så. De blir ju jobbigt att bära honom i sånnafall..

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)