Norken skrev 2012-12-20 22:52:38 följande:
Billabong: har ni resväska eller ryggsäck? M ryggsäck så kan ni ju lätt ta resevagnar.
Vi har m 2 resevagnar, den ena modell bättre så den kommer nig inte vara till problem att köra med. Men den andre är nog sådär
4 jätte små hjul, men den är tanken att ha mer om tjejen inte orkar gå hela vägen. Eller om hon vill somna i den på kvällen om man är ute senare.
Men jag tar oxå gärna emot råd om det funkar m vagnar där nere....
Jag misstänker att vi behöver resa med både ryggsäckar och resväska/or... Vi har nämligen ett blöjbarn, som är så pass stort att vi fått höra att det sannolikt inte finns blöjor som passar honom på plats. Måste därför ha med oss en arsenal sådana i packningen också. Plus att reseapoteket tar sin plats, en del kläder, några leksaker, badkläder osv. Ja, det blir nog en del. Förhoppningsvis har vi varsin ryggsäck och en resväska. Men det är ett tag kvar innan vi åker iväg så provpacka är inte aktuellt än.
Neosmama skrev 2012-12-20 23:32:05 följande:
Billabong: de finns ju syskonresevagn, de kanske är ett alternativ?
Men du en tvillingparaplysulky? En sådan här:
http://www.bonti.se/produkt/2482/maclaren-twin-techno-svart
Annars förstår jag nog inte vad du menar för vagn...
Vi har uppfattat det som att syskonvagnar på bredden är svårare att ta sig fram med än en som är som Phil&Teds eller två singelvagnar, dels i tunnelbanespärrarna och dels på stan generellt. Men det kanske inte stämmer?
Någon mer som har input i två-barn-som-behöver-vagn-problematiken?
Och är det någon som rest med större blöjbarn? Finns det att få tag i större blöjstorlekar på Koh Lanta?