• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Smilla75
    MiniPyret skrev 2012-12-13 08:57:55 följande:

FÖr oss blir valet enkelt och det är Klong dao beach. Det beror på att vi har barn och det är bekvämast för oss alla. De har lätt att hitta vänner och det är långgrunt.
    Men vi brukar  åka över dagen till andra stränder ibland för att få lite variation.

Vi har varit på Klong Dao i fyra år men i år hyrde vi hus på Long Beach. Stranden är så mkt bredare på Klong Dao och bara där kan man köra barnvagn. Men negativt att det är väääldigt långt till vattnet om man hänger någonstans i skuggan, som bara finns på få stället. Stranden är vackrare på LB, mer "thailand". Fler svenska barnfamiljer på KD och närmare Saladan. Inga super matställen på stranden enligt oss, ngt det finns gott om på LB. Man måste välja och får försaka något.
  • MiniPyret
    Smilla75 skrev 2012-12-13 18:13:37 följande:

Vi har varit på Klong Dao i fyra år men i år hyrde vi hus på Long Beach. Stranden är så mkt bredare på Klong Dao och bara där kan man köra barnvagn. Men negativt att det är väääldigt långt till vattnet om man hänger någonstans i skuggan, som bara finns på få stället. Stranden är vackrare på LB, mer "thailand". Fler svenska barnfamiljer på KD och närmare Saladan. Inga super matställen på stranden enligt oss, ngt det finns gott om på LB. Man måste välja och får försaka något.

Absolut, det är lång grunt! Men vi gillar inte att det är så djupt på Long beach för barnens skull. Men vi åker dit ibland och är där då det som du säger är väldigt fin strand där!!!  Vi har hittat flera ställen med suverän mat på Klong dao beach. Sen har tyvärr våra barn aldrig hittat någon att leka med på long beach och på klong dao beach leker de jämt! Men som sagt det är så olika vad man är ute efter och jag tycker det är så skönt att kunna gå in till saladan!

Det är för himla tur att vi alla inte gillar samma, då skulle det bli trångt!  
  • Sunflower Sthlm

Karolina75:
    Jag vill till att börja med beklaga det som hänt och skicka tankar och kramar till er!

Vi var på Sivalai på Koh Mook nu i november och vi älskade det. Reste visserligen med yngre barn än vad ni har men det passade oss perfekt. Visst var det lite dyrare än andra hotel men i vårt tycke lätt värt pengarna. Jag berättar jag mer om du har några frågor.

• September09

Vi är på Sivalai nu och tycker inte att det är värt pengarna. Dyrt att bo och mycket dyrt i restaurangen. Maten är inget speciellt alls i mitt tycke utan smakar precis som på andra ställen.
    Visst är det vackert men det finns det många ställen i Thailand som är.

• Norken

Jag tänkte boka inrikesflyget härifrån. Åker Bangkok till Lanta. Men vart flyger vi? Är Krabis flygplats bäst att landa på? Eller finns det någon som är närmare?

• ulligulli
    Norken skrev 2012-12-16 21:38:04 följande:
    Jag tänkte boka inrikesflyget härifrån. Åker Bangkok till Lanta. Men vart flyger vi? Är Krabis flygplats bäst att landa på? Eller finns det någon som är närmare?
    Krabis flyplats är bästa att landa på:)

Idag är det 2 veckor tills vi åkerCool!!!!
  • daniels baby

Hej igen alla! tog en paus härifrån men nu är jag tillbaks med frågor!
    Vi kommer åka i Mars istället för jan/feb, å det blir Lanta. Det känns som att det är bäst för barnen (2 å 4 år)
    Ang hotell: känns som alla lite finare är snor dyra. vi hade inte alls den uppfattningen när vi va på Samui i maj men detta ställe kanske är mer poppis å nu åker vi i högsäsongen. men anyway, har ni tips på bra hotell?
    VI är inne på att boka DR Lanta. vet att några härifrån bott där? berätta allt ni orkar snälla=)
    VI vill ha bra frukost, fint rum å nära till matställen utanför då vi är beroende av take away.
    Tips?? 

• Smilla75
    daniels baby skrev 2012-12-17 09:12:42 följande:
    Vi kommer åka i Mars istället för jan/feb, å det blir Lanta. Det känns som att det är bäst för barnen (2 å 4 år)
    Ang hotell: känns som alla lite finare är snor dyra. vi hade inte alls den uppfattningen när vi va på Samui i maj men detta ställe kanske är mer poppis å nu åker vi i högsäsongen. men anyway, har ni tips på bra hotell?
    VI är inne på att boka DR Lanta. vet att några härifrån bott där? berätta allt ni orkar snälla=)
    VI vill ha bra frukost, fint rum å nära till matställen utanför då vi är beroende av take away.
    Tips?? 

Finns massor med matställen i alla fall vid vägen. Stranden är OK men en del sten. Finns en bäck som passerar precis där och man måste vada över för att komma vidare längs stranden. Rätt strömt. Hotellet vet jag inte hur det är.
  • daniels baby
    Smilla75 skrev 2012-12-17 09:41:40 följande:

Finns massor med matställen i alla fall vid vägen. Stranden är OK men en del sten. Finns en bäck som passerar precis där och man måste vada över för att komma vidare längs stranden. Rätt strömt. Hotellet vet jag inte hur det är.
    ÅÅ tack för infon! men det där med stranden kändes inte så kul... vet du nåt annat bra ställe som är bättre å finare strand?
  • MiniPyret
    daniels baby skrev 2012-12-17 09:12:42 följande:
    Tips?? 
    Åker ni i mars så sjunker priserna. Dyrast är dec-februari.
    Jag rekommenderar southern lanta, vi stormtrivdes där och bor man en längre tid så går ju priset att få ner lite.
    Suverän frukostbuffe!! Höjdpunkten varje morgon!  
    Jag har hört många som bott på DR lanta, men jag har själv inte bott där, vet bara hur det ser ut.
    Nobel house har vi också trivts på, men det är dyrare än Southern Lanta .   
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)