• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • moasa
    Neosmama skrev 2012-12-04 20:39:01 följande:
    Ingen som vet? Måste barnen vara med när man söker visum?
    De måste inte vara med! Jag sökte visum till min sambo och våra då fyra barn. Tog med allas pass och biljetter. Lycka till!

• Martha
    Snartblirvitre skrev 2012-12-04 10:17:47 följande:
    Mawe- som läkaren säger här nere (!) så sprids det via nysning,hosta,om min son tar på saker, mm mm..så att sitta i bsrnpoolen och leka med samma leksaker, för borde de
    Spridas rätt snabbt!

Fast vattkoppor smittar väl ändå inte i vatten?  Det kan ju inte smitta på annat sätt bara för att det är en annan värdsdel.. Det är nog snarare närheten dom menar.
    Havanna 05 & Malva 07
  • MissCh
    Takex skrev 2012-12-04 10:24:51 följande:
    Åh vad roligt med en Thailand tråd! Vi planerar att åka en vecka i början av  maj nästa år! Våran son kommer då vara 7 månader. Ska bli så roligt för i Thailand har jag aldrig varit och jag vill rida på elefanter :3

Kul! Vart ska ni åka?
  • standby

Vi är i Mae Phim nu. Helt underbart förutom små, elaka maneter i havet.
    Längtar ej hem till snökaoset.
    Någon dom varit i Mae Phim/Ban Phe/Rayong och har bra tips på saker att hitta på med barn samt bra restauranger?

• moasa

Hmm, de skrev inte under någonstans. Inte min sambo heller om jag minns rätt. Visumet klistras in i passet. Vårt äldsta barn var i och förs sig bara 6 år. 
    Var ska ni ansöka om visumet? Vi gjorde det på thailändska ambassaden i Sthlm. 

• Neosmama

Moasa: vi ska oxå göra de på ambassaden. Vi trotsade vädret och åkte dit idag.. gissa om de var öppet.. Nejdå, kungen fyller tydligen år idag, så dom hade stängt och skulle ha fest.. Tog oss bara en timme att åka in till stan, som i vanliga fall tar va 15 min

• Snartblirvitre

Martha - ja närheten i poolen,så leker man me samma saker och är nära varandra..

Smuliz- säkert men vet inte vilka som fick det... Vi va första planet som landade igår på Arlanda tydligen efter snökaoset så nu e vi hemma och lilleman ville upp kl 03 haha
    Skönt att va hemma igen :)

• Takex

MissCh - Phuket tror jag, det är inte riktigt skrivet i sten, tror nog mest vi åker över och ser vart vi hamnar, jag vill gärna bo i en bungalow! Om det ens finns...

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)