• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • FinaElina

Någon som vet något bra ställe att fixa naglarna på? Är på koh lanta, klong dao stranden. Finns det något på stranden, eller kanske inne i saladan? :)

• DecemberBebis

Befinner oss på koh lanta nu , vi kom i onsdags och har det underbart ! Vädret har varit kanon , kom bara en rejäl regnskur i eftermiddags , det är allt regn som kommit sen vi kom .
    Var hittar jag kiwi knivarna !!??

• Smilla75
    FinaElina skrev 2012-12-10 14:40:49 följande:
    Någon som vet något bra ställe att fixa naglarna på? Är på koh lanta, klong dao stranden. Finns det något på stranden, eller kanske inne i saladan? :)

Finns flera ställen efter Southern Lanta, vägg i vägg söderut sett. T.ex Minimouse.
  • Esprie

Hejsan !

har följt eran tråd ett tag nu och planerar charter semester till phuket / Kata .

Någon som varit i Kata och har några tips på vad vi inte ska missa ???

/Emma      

• Peak

Är det någon som varit på Kata på senare år som rekommenderar det? Vi var på Phuket för många år sedan och jag tyckte Patong, Karon, Kata var "för mycket" redan då!? Men det är ju olika vad man gillar såklart!! Och tur är ju det! Jag skulle dock inte rekommendera några av mina vänner något av Patong, Karon, Kata...

• Peak

Tryckte iväg innan jag var klar...

Jag får samma tankar när jag tänker på de ställena som när jag tänker party på Ibiza typ eller som när jag var yngre då det var party på Kos som gällde ;)

• MiniPyret
    Peak skrev 2012-12-12 12:32:58 följande:
    Är det någon som varit på Kata på senare år som rekommenderar det? Vi var på Phuket för många år sedan och jag tyckte Patong, Karon, Kata var "för mycket" redan då!? Men det är ju olika vad man gillar såklart!! Och tur är ju det! Jag skulle dock inte rekommendera några av mina vänner något av Patong, Karon, Kata...

Det där är ju så olika, kan bara tala för vår familj. Vi var på Karon och Kata för snart 2 år sen och vi åker inte tillbaks igen! Så rörigt och packat på stranden med alla solstolar som man betalade för...kunde likaväl ha varit på Mallorca.
    Efter 2 v i Karon åkte vi till Koh Lanta och äntligen kändes det som jag var i Thailand! 
  • cillae
    Peak skrev 2012-12-12 12:32:58 följande:

Ja jag håller med...Men som sagt smaken är ju olika, men jag tycker det är hemskt där. Ändå är det 4 år sen jag var där sist, och då bara tre dagar på slutet.

Ang att smaken är olika så kan jag berätta om Koh Lanta, många skriver och tycker att man bara kan vara där några dagar/nån vecka. Vi gillar det som tusan, har rest runt i Thailand flera ggr, har varit på de flesta ställen. Först utan barn och sen flera svängar med barn. Men de senaste 4 gångerna har vi bara varit på Lanta, en månad tre ggr och 7 veckor förra julen. Jag tycker det är underbart där, lugnet, den mysiga stämmning osv. visst det är mycket svenskar där, men barnen hittar nån att leka med och vi gillar att snacka lite :) Vi ska åka  nu i feb, två månader på Lanta, ev att vi åker nån vecka på slutet då vi ska flyga hem från Phuket, i så fall blir det Khao Lak, ett ställe jag aldrig varit på. Det har hänt, bla sis att vi bokat några nätter på nåt annat ställe, den gånger Koh Bulone, för att jag så gärna ville dit. MEn när det började närma sig så kände vi att varför ska vi lämna denna underbara ö, bara för att se en annan strand,när vi vet att vi trivs här, så det blev inget.  
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)