Peak skrev 2012-12-12 12:32:58 följande:
Är det någon som varit på Kata på senare år som rekommenderar det? Vi var på Phuket för många år sedan och jag tyckte Patong, Karon, Kata var "för mycket" redan då!? Men det är ju olika vad man gillar såklart!! Och tur är ju det! Jag skulle dock inte rekommendera några av mina vänner något av Patong, Karon, Kata...
Ja jag håller med...Men som sagt smaken är ju olika, men jag tycker det är hemskt där. Ändå är det 4 år sen jag var där sist, och då bara tre dagar på slutet.
Ang att smaken är olika så kan jag berätta om Koh Lanta, många skriver och tycker att man bara kan vara där några dagar/nån vecka. Vi gillar det som tusan, har rest runt i Thailand flera ggr, har varit på de flesta ställen. Först utan barn och sen flera svängar med barn. Men de senaste 4 gångerna har vi bara varit på Lanta, en månad tre ggr och 7 veckor förra julen. Jag tycker det är underbart där, lugnet, den mysiga stämmning osv. visst det är mycket svenskar där, men barnen hittar nån att leka med och vi gillar att snacka lite :) Vi ska åka nu i feb, två månader på Lanta, ev att vi åker nån vecka på slutet då vi ska flyga hem från Phuket, i så fall blir det Khao Lak, ett ställe jag aldrig varit på. Det har hänt, bla sis att vi bokat några nätter på nåt annat ställe, den gånger Koh Bulone, för att jag så gärna ville dit. MEn när det började närma sig så kände vi att varför ska vi lämna denna underbara ö, bara för att se en annan strand,när vi vet att vi trivs här, så det blev inget.