Tös021 skrev 2012-12-18 11:13:24 följande:
Å här tror jag att jag går med om det är okej? Är sugen å i full gång med att planera en thailandsresa, detta ska bli min första gång till thailand och med mig ska jag och min man ha våra två barn då (2år och 4år) vi planerar att resa januari 2014 men jag behöver lugna mina frågor och min man lite
jag vill ha tipps på alltfrån flygresan hur får man den att fungera "perfekt" hir ser det ut är det nån som rest till karon beach? Vad kan man göra där finns det tillgång till shopping ? Mm.. våran största utmaning kommer att bli flyget då jag är så enormt flygrädd men har valt att trotsa denna.. därför vill jag ha tipps så resan går så smidigt som möjligt..
Välkommen :) Jag reste också med familjen när barnen var knappt 5 och knappt 2 år, vi var borta i tre veckor och det gick jättebra. Sen har vi varit en längre gång när barnen var 7, 4 och 0,5 år. Tipsar gärna om diverse allmänna saker, kanske inte har så mycket att komma med kring just Phuket dock (gillar som många andra här Koh Lanta mycket bättre). Men det är ju så olika och många åker ju till Phuket och tycker det är bra. Vi var på Kata en vecka nästan under första resan av de jag nämnde här ovan, och var inte så nöjda. Men det var bra shopping på Central i Phuket town. På andra resan var vi bara en helg i Phuket town, för vi hade lite ärenden. Och så var vi på Phuket zoo, men det kan jag
inte rekommendera. Däremot minns jag att jag tyckte att FantaSea showen på första resan var väldigt bra!
När det gäller flygresan så tycker jag det är bra om det är nattflyg och direktflyg till Bangkok (eller Phuket förstås). Då är det lite spännande i början, sen sover de, och sen är det dags för lite frukost och lite spännande igen och så landning. Alltid lite stressande att resa med barn, men det brukar gå bra. Vi tar med lite mutor, några små aktivitetsgrejer och ipads. Oftast har vi inte använt det mesta sen (jo, ipadarna...).
Lycka till med planeringen :)