• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • bohusbebis

Det är inte så dumt att lägga ett helt vällingpaket i handbagaget, för några år sen hade vi vällingbarn - och vårt bagage blev 48 timmar försenat...

• Marsipanprinsessan

Slänger in en snabb fråga här och hoppas någon kan svara... Åker till Khao Lak i februari, dottern är 1 och 1/2. Alla hennes kläder från i somras är i princip urvuxna, bör jag köpa lite nytt att ha med på resan eller finns det barnkläder där?? Har ingen aning om hur utbudet ser ut.

• MissCh
    Marsipanprinsessan skrev 2012-12-28 17:56:27 följande:
    Slänger in en snabb fråga här och hoppas någon kan svara... Åker till Khao Lak i februari, dottern är 1 och 1/2. Alla hennes kläder från i somras är i princip urvuxna, bör jag köpa lite nytt att ha med på resan eller finns det barnkläder där?? Har ingen aning om hur utbudet ser ut.
    Jag tycker det är bättre att ha med sig, dvs köp lite nytt (eller begagnat). Utbudet där är ganska skralt tycker jag om det ska vara riktigt billigt, marknader etc, annars får man köpa i varuhusen. Det är i och för sig lite billigare än hemma, men kostar ändå, och det är ju inte så kul att behöva hålla på med det där på semestern. Jag tog med för lite hemifrån till mina sist, tyckte inte det var så lätt att köpa där så min mamma fick gå hem till oss och skicka ner lite med posten :)
  • Thegran
    bohusbebis skrev 2012-12-28 07:01:20 följande:
    Nyss hemkommen från två veckor i ao nang/ lanta / krabi town. Vi "luffade" längs stränderna på lanta, någon/några nätter på varje ställe med våra 4 + 7 åringar. Blev som flera semestrar på en gång. Ungarna älskade variationen och äventyret. Favoritstranden var Klong nin. Tips på kanonbra boende med barn mitt i krabi town: krabi cozy place. Har pool, ligger lugnt men ändå centralt.
    oj vad olika man kan tycka! vi bodde på krabi cozy place 2010, med en 2åring.
    dels var poolen den äckligaste vi sett. hade nog inte blivit rengjord på väldigt länge. full med grön beläggning som virvlade up p till ytan när vi gjorde misstaget att hoppa i. den delen har ju förhoppningsvis förbättras sen dess ;)

MEN en väldigt viktig del. balkongräckena är livsfarliga. mellanrummen är så breda att ett litet barn lätt kan krypa genom och falla rakt ner på stenbeläggingen under. värt att tänka på om man ska boka där och har barn med sig. vi kunde inte vara på balkongen alls när vi bodde där.
  • TomMon

Vad brukar ni ligga på i fickpeng per dag ungefär, och hur många är ni? Exklusive boende och flyg då.

• ulligulli
    hag7 skrev 2012-12-27 07:25:39 följande:

Ulligulli:Va bra att det är fint väder,såg att nästa vecka skull det regna varje dag precis när vi kommer,,,tur att man inte ska vara kvar 2 veckor. Hur har ni det annars?

Vi har det fantastiskt! var på Noble House och hälsade på igår vi är glada att vi inte bor där:(
    Helt hysteriskt med barnfamijer!
    Klong Nin har verkligen blivit vår favvostrand:) Lungent, mysiga restauranger, fin strand... 
  • bohusbebis

Thegran, oj - de har nog renoverat el byggt nytt nu isf. Allt var jättefräscht, rummen kändes nästan nya. Vi bodde på bottenplanet precis vid poolkanten med grind fr altanen där vi kunde sitta medans barnen badade. Vi hade nog tur.

• Thegran
    bohusbebis skrev 2012-12-29 10:20:02 följande:s
    Thegran, oj - de har nog renoverat el byggt nytt nu isf. Allt var jättefräscht, rummen kändes nästan nya. Vi bodde på bottenplanet precis vid poolkanten med grind fr altanen där vi kunde sitta medans barnen badade. Vi hade nog tur.
    själva rummet var jättefräscht när vi bodde där med, men balkongen och poolen under all kritik. men vi bodde en våning upp, bor man på bottenplan är det ju annat :)
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)