Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Norken skrev 2012-05-05 07:09:38 följande:
    Tessa76: vi åker som er. Ut 17 jan, hem 7 mars. Vi åker m turkish airlines och betalar 16. Hade jag bokat när jag hitta dom för dryga månaden så hade vi betalt 15.
    Jag sökte via flygresor.se

Är det inklusive hotell eller fixar ni det där nere?

Vi har åkt med classic travel när vi bokat, då kan man även skräddarsy sina resor. 
  • Loncelot
    Felicia78 skrev 2012-05-14 22:02:08 följande:
    vi reste 22 februari o hem 15 mars. 2 vuxna o två barn på 2 o 5 år. betalade 19500... har förstått att de är riktigt bra pris. vi bokade resan i julas...

Genom vilket företag åker ni är det inkl hotell?
  • Loncelot
    Badfantasten skrev 2012-05-16 10:09:35 följande:
    Vi är familj med döttrar på 5,6 år som planerar 7-8 v i Thailand Dec- Feb. Tänkte besöka ställen vi tidigare inte varit på... bla. Hua Hin, Pattaya, Ko chang, Ko samet... Har någon bra förslag på ställen, stränder, utflykter, boende?
    Ska någon annan resa runt på de ställen samma tid?
    Vi funderar på att åka runt samma tid men inget bokat än, vi har 2 barn en på 1år och en på 3månader dom kommer vara nästan 1 respektive 2år när vi åker hoppas dom inte är för små.

Jag har varit i thailand 2ggr en gång på krabi och en gång på utkanten av phi phi island helt underbart utan barn dock så detta blir ju ett äventyr!
  • Loncelot

Så man får ha med välling och typ ersättningspulver i bagaget så länge dom inte är öppnade eller???

• Loncelot
    anneh skrev 2013-03-30 19:22:03 följande:
    Nån som åker till phuket i början på dec?

Tips på bra vagn att ha med sig till dottern som då kommer vara 1år o 3mån? Den ska gärna ja liiite större hjul så den inte sjunker ner totalt på stranden..
    Vi funderar på att åka i december har en dotter på 1år2mån och en son på 2år vi har köpt dessa vagnar toppen och kostar nu bara 349:-

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/sittvagnar/2me-sulky-oslo-r%C3%B6d#.UWPlbErGtc8

Rejäla hjul den är jättebra vi har 2st och dom väger bara lite över 5kg styck.
  • Loncelot
    Loncelot skrev 2013-04-09 11:55:36 följande:
    Vi funderar på att åka i december har en dotter på 1år2mån och en son på 2år vi har köpt dessa vagnar toppen och kostar nu bara 349:-

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagn...#.UWPlbErGtc8

Rejäla hjul den är jättebra vi har 2st och dom väger bara lite över 5kg styck.
    lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/sittvagnar/2me-sulky-oslo-r%C3%B6d#.UWPlbErGtc8

Kopiera hela länken.

2ME, Sulky, Oslo, Röd
  • Loncelot
    anneh skrev 2013-03-30 19:22:03 följande:
    Nån som åker till phuket i början på dec?

Tips på bra vagn att ha med sig till dottern som då kommer vara 1år o 3mån? Den ska gärna ja liiite större hjul så den inte sjunker ner totalt på stranden..
    Man kan köpa paraply till för solen, även i thailand, annars är solhattar toppen för dom små. Vi kommer ta med våra vagnar när vi åker.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)