• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • daniels baby
    MiniPyret skrev 2012-12-17 10:19:22 följande:
    Åker ni i mars så sjunker priserna. Dyrast är dec-februari.
    Jag rekommenderar southern lanta, vi stormtrivdes där och bor man en längre tid så går ju priset att få ner lite.
    Suverän frukostbuffe!! Höjdpunkten varje morgon!  
    Jag har hört många som bott på DR lanta, men jag har själv inte bott där, vet bara hur det ser ut.
    Nobel house har vi också trivts på, men det är dyrare än Southern Lanta .   
    ok tack!
    mailade southern lanta men det va fullt med familjerum... borde jag avvakta till typ februari å då prova igen? för priserna som är uppe nu är ju samma som att åka i januari.. 
  • Norken
    ulligulli skrev 2012-12-17 08:43:00 följande:
    Krabis flyplats är bästa att landa på:)

Idag är det 2 veckor tills vi åkerCool!!!!
    Tack för infon! Då blir det till och boka i kväll. Vi har exakt 1 månad kvar idag. Såååå himla skönt!!!
  • Trexxx

Hej!

Någon vänlig själ som vill berätta hur dom gjort när det gäller flytvästar till barnen? 
    Vi har 2 små (4,5) med oss ner, men ska vi köpa flytvästar här hemma eller finns det för barnen på båtarna?

Och om ni köpt här hemma, vilka kan ni rek.?       

• Neosmama

Har ni bott på eller hört någon om koh Ngai resort? Ligger lite off och ensamt men ser ganska mysigt ut :) o så e de ju billigare ;)

• MiniPyret
    Trexxx skrev 2012-12-17 10:40:15 följande:
    Hej!

Någon vänlig själ som vill berätta hur dom gjort när det gäller flytvästar till barnen? 
    Vi har 2 små (4,5) med oss ner, men ska vi köpa flytvästar här hemma eller finns det för barnen på båtarna?

Och om ni köpt här hemma, vilka kan ni rek.?       

Ta med, finns inga som är för barn där som är säkra!
  • MiniPyret
    daniels baby skrev 2012-12-17 10:27:16 följande:
    ok tack!
    mailade southern lanta men det va fullt med familjerum... borde jag avvakta till typ februari å då prova igen? för priserna som är uppe nu är ju samma som att åka i januari.. 

Vi bodde på southern lanta nu i år och det var skillnad i pris på vad vi betalade i feb mot i mars. De värsta är att det ofta är fullt där. Vi träffade en familj som bara bokat 1 v, men de kunde stanna 3 veckor till men fick då byta rum några gånger. Men jag skulle testa att maila igen, de brukar alltid dyka upp några avbokningar
  • Smilla75
    daniels baby skrev 2012-12-17 10:03:52 följande:
    ÅÅ tack för infon! men det där med stranden kändes inte så kul... vet du nåt annat bra ställe som är bättre å finare strand?

Om man vill bo på LB och inte på KD så gillar jag faktiskt norra änden bäst. Det är lite mer upmarket på södra änden och dyrare. Vi hyrde ett lyxhus där på Malee Seaview i år men pga stranden så åkte vi jämt tuktuk till norra delen. Där hängde vi på Somewhere Else, som är i mitt tycke mysigaste stället på Lanta. De har flera stora bambuhyddar där man kan sitta och äta frukost och sedan hänga hela dagen, gratis mot att man äter där.

I år byggde de nya jättestora familjebungalows i sten/betong. Deras bambuhyddor är urgamla och sunkiga, attraherar bara backpackers. Nu fanns det plötsligt barnfamiljer som bodde där. Vi tittade in och där fanns en jättedubbelsäng på säkert 3,5 meter, badrum och så. Tror inte de är dyra faktiskt. Kan vara ett alternativ för där har du alla fina restauranger mitt på stranden alldeles intill. Mr Wee är en favvo, 75 m bort på stranden. Kolla på det!

Annars prutade vi 50 % på vårt hus men vi bokade ett år i förväg. Betalade 6500 kr vecka då men det var väldigt fint med jättepool.    
  • daniels baby
    Smilla75 skrev 2012-12-18 08:37:58 följande:

Om man vill bo på LB och inte på KD så gillar jag faktiskt norra änden bäst. Det är lite mer upmarket på södra änden och dyrare. Vi hyrde ett lyxhus där på Malee Seaview i år men pga stranden så åkte vi jämt tuktuk till norra delen. Där hängde vi på Somewhere Else, som är i mitt tycke mysigaste stället på Lanta. De har flera stora bambuhyddar där man kan sitta och äta frukost och sedan hänga hela dagen, gratis mot att man äter där.

I år byggde de nya jättestora familjebungalows i sten/betong. Deras bambuhyddor är urgamla och sunkiga, attraherar bara backpackers. Nu fanns det plötsligt barnfamiljer som bodde där. Vi tittade in och där fanns en jättedubbelsäng på säkert 3,5 meter, badrum och så. Tror inte de är dyra faktiskt. Kan vara ett alternativ för där har du alla fina restauranger mitt på stranden alldeles intill. Mr Wee är en favvo, 75 m bort på stranden. Kolla på det!

Annars prutade vi 50 % på vårt hus men vi bokade ett år i förväg. Betalade 6500 kr vecka då men det var väldigt fint med jättepool.    
    Ska kolla upp det,tack! Vi vet inte riktigt vilken strand vi vill till.. vi vill ha den barnvänligaste å nära till matställen. Men hajar inte riktigt hur dom räknar på priset när man är två vuxna å två barn.. vi skulle lätt kunna bo i ett dubbelrum med båda. å vissa hotell står det att dom inte räknar med barn under 3 år i priset.. men ändå måste man ange hur många man är å vips så får man en stor villa för 4 vuxna som förslag... 
    Nån som kan förklara? mina barn är 2 å 4 år.. 
  • Tös021

Å här tror jag att jag går med om det är okej? Är sugen å i full gång med att planera en thailandsresa, detta ska bli min första gång till thailand och med mig ska jag och min man ha våra två barn då (2år och 4år) vi planerar att resa januari 2014 men jag behöver lugna mina frågor och min man lite jag vill ha tipps på alltfrån flygresan hur får man den att fungera "perfekt" hir ser det ut är det nån som rest till karon beach? Vad kan man göra där finns det tillgång till shopping ? Mm.. våran största utmaning kommer att bli flyget då jag är så enormt flygrädd men har valt att trotsa denna.. därför vill jag ha tipps så resan går så smidigt som möjligt..

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)