Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Hoppar in i tråden. Vi ska precis boka flyg, för att åka i Januari. Någon som har erfarenhet av Doodle.se eller AOB travels? Känner mig lite nojig.
Hoppar in i tråden. Vi ska precis boka flyg, för att åka i Januari. Någon som har erfarenhet av Doodle.se eller AOB travels? Känner mig lite nojig.
Nu är biljetterna bokade, efter mycket googlande så hittade vi det vi sökte. Jiipiiiiii. Tidigare har vi bara åkt charter så det ska bli spännande att åka på egen hand. Nu börjar letandet efter boende.
Några tips? Har tänkt oss Koh Lanta halva tiden och våra barn är 10, 8 och 6.
När jag läst om just Koh Lanta så skrivs det mycket om myggorna där. Ni som har varit där, har det varit stora problem med det?
Har suttit och letat boende. Kollade på ön Ko Soriboya, tyvärr inga rum med AC, så det blir det inte. Svärmor ska följa med och hon vill absolut ha AC. Kunde själv tänka mig att överleva med fläktar några nätter.
Har någon bott i Bungalow utan AC med fläktar? Överlever man?
Okej, då får vi ta med lite svala och "långa kläder" också förutom myggmedel. Tänker släpa med mig en Stermino, som funkar bra på svenska mygg, hoppas de skrämmer iväg lika många Thaimyggor
Fast då vi koimmer att ha två rum så behöver jag fixa något till det andra rummet också. Spiror kanske?
Måste bara lösa ett dilemma först. Ska ju begära ledigt för barnen från skolan. Innan har det ju inte varit några problem men nya skollagen är ju kinkigare.
Längre än 10 dagar får beviljas om det föreligger speciella skäl. Vad är då speciella skäl?!
Nu börjar vi landa med hotellbokandet. 5 nätter på Railay och sedan 7 nätter? för att sedan avsluta med 6 nätter på Lanta. Har ni tips på någon annan fin ö där man kan vara några dagar. Funderar på om vi skulle dela de 7 dagarna på två boenden. Tror ni det blir för mycket? Våra barn börjar ju bli hyfsat stor.
Äntligen har vi bokat hotellen och bestämt rutten. Vet att många här känner till Lanta bra och där ska vi stanna 8 nätter Nu är det bara 20 dagar kvar innan vi åker.
Kan ni ge tips på bra resaturanger som serverar Thaimat till en billig peng men även andra restauranger är av intresse. Vi kommer att bo vid Long beach, men kommer säkerligen att åka runt en del.