Inlägg från: FinaElina |Visa alla inlägg
  • FinaElina

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Någon som vet något bra ställe att fixa naglarna på? Är på koh lanta, klong dao stranden. Finns det något på stranden, eller kanske inne i saladan? :)

• FinaElina

Marsipanprinsessan- vår son fick vattkoppor när vi var på koh lanta. 4-19/12. Kom efter en vecka. Troligtvis blivit smittad redan hemma... Men ett helt gäng med barn fick prickar över hela kroppen.
    Vi har en tilläggsförsäkring som täcker sjukdomar etc. Har precis skickat in läkarintyg och papper på att vi var tvungna att stanna på rummet den sista veckan och att febern började på dag 5 av resan. Väntar på svar om vad vi kan få tillbaka.
    Fattar som att vattkoppor är vanligt i Thailand. Skulle rekommendera att kolla upp någon extra reseförsäkring på hemförsäkringen och lägga till den. Man vet aldrig vad man åker på eller råkar ut för där borta. Eller innan :) när åker ni?

• FinaElina

Oj, läste lite för fort igår ;)
    Man får inte flyga med vattkoppor.. Var på gränsen att vi inte fick flyga hem.
    Vi fick inte vara ute i solen alls pga. infektionsrisk. Värme och annan bakterieflora.
    Men kan tänka mej att man får omboka eller pengarna tillbaka vid vattkoppor. Ring och hör med alla försäkringar här det ser ut. Då vet du säkert :)

• FinaElina

Daniels baby- vi bodde på chada i december. Vet inte om jag kan svara riktigt på din fråga, men vi bodde i ett rum med dubbelsäng. Hade spjälsäng till sonen. Det fanns en soffa som jag tror dom räknar som en säng.
    Ett annat par, vars son fick sova på den.
    Dom som bodde i rummet bredvid hade två barn. Tror dom hade som två rum med en dörr emellan. Alltså två lägenheter som sitter ihop.
    Vet inte vad silver suite är för något, då jag aldrig såg det namnet på skyltarna utanför alla byggnader.
    För övrigt ett bra hotell, men dyrt ä!! Frukosten kunde kanske vara bättre, men då har jag inget att jämföra med, då det var första gången i Thailand.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)