Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Jag ska på kontroll nu på torsdag, ska bli kul att mäta och lyssna och sånt. Dock upplever jag magen som att den har sjunkit ordentligt, tycker att det är tidigt men de är säkert normalt... Har blivit så anfådd och "stor" och då är jag BARA i v 26 nu...
Även fast vi verkligen kämpade för att bli gravida så har jag mått så dåligt under större delar av båda dessa graviditer så nu är jag nöjd Hoppas bara nu att allt går bra med Pyret i magen så att vi nu kan njuta av barnen o slippa graviditeter
Vist är det helt otroligt att man kan uppleva det så olika.
Laelia: Vad skönt med en bra och förtroende ingivande BM. Allt kommer att gå bra ska du se!
HaZ: Du får ta och vila ordentligt, ta det lungt och pyssla om dig och magen. Har du sökt HP? Härligt att allt såg fint ut.
Själv var jag hos BM i måndags och mätte magen för andra gången och den följer kurvan jätte fint . Åh, jag tycker allt det här med graviditet
är så spännande, rätt vad det är får man uppleva nåt nytt som man inte upplevt innan. Tyvärr har jag börjat känna av fogarna, men jag hoppas att det inte blir värre än så här. Har sökt HP och BM skulle skriva ett utlåtande till F-kassan, så det är bara att vänta och se vad som händer.
Haz:
Det verkar verkligen som du behöver sjukskrivning, det är ju rätt långt kvar och du ska ju orka hela tiden och dessutom orka med lilltjejen. Håller med Bejbi att låter mysigt att höra hjärtljud och mäta. Var hjärtljuden också desamma som förra gången?
Grymt sa grisen:
Jag tyckte jag var som störst runt v26 förra gången, fast det var ju ju inte förstås, men känslan att magen var STOR fanns definitivt!
Wiley:
Håller tummarna för att FK fattar rätt beslut! Man kan ju hoppas att de har blivit mer öppna efter de AD-domar de fick emot sig i våras eller när det nu var. Där fick dom ju betala i efterhand till någon som var hemma med foglossning.
Var på inskrivning igår hos MVC, dom hade startat någon ny undersökning över hela Sverige med att ha MVC-grupper och sedan endast ett kort besök för att mäta SF och hjärtljud. Är det någon mer som hört om detta eller som ingår i någon gruppverksamhet?
Dom skulle tydligen kolla ifalll det skulle bli det framtida sättet att bedriva MVC.
Jag kände att jag inte hade riktigt den tiden som det skulle ta (2timmar/besök), så jag valde den traditionellla vägen. Fast hade det vart första graviditeten så hade jag nog hoppat på.