• Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.

• Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
  • IVFmamma

Jag går runt och stör mig så på min BM, jag var på efterkontrollen och vi skulle ju prata prev.medel. Hon frågade hur jag tänkte på den fronten och jag sa att sånt struntar vi i och hon såg så chockad ut och började babbla om hur vanligt det var att man blev spontant gravid efter IVF. Jag sa bara vänligt men bestämt att vi inte skulle ha nått prev.medel överhuvudtaget...
    Åhh jag kan inte låta bli att störa mig, jag kan inte släppa hennes tjafs om hur vaaanligt det är att man lyckas av egen kraft..

Visst det händer ju men så himla vanligt är det väl inte??

• Pigelinen
    IVFmamma skrev 2010-10-31 18:44:04 följande:

Jag går runt och stör mig så på min BM, jag var på efterkontrollen och vi skulle ju prata prev.medel. Hon frågade hur jag tänkte på den fronten och jag sa att sånt struntar vi i och hon såg så chockad ut och började babbla om hur vanligt det var att man blev spontant gravid efter IVF. Jag sa bara vänligt men bestämt att vi inte skulle ha nått prev.medel överhuvudtaget...
    Åhh jag kan inte låta bli att störa mig, jag kan inte släppa hennes tjafs om hur vaaanligt det är att man lyckas av egen kraft..

Visst det händer ju men så himla vanligt är det väl inte??

min BM sa bara efter F att -ja i vanliga fall så ska man diskutera prev.medel på detta möte men vi hoppar väl det eller vad säger du
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • IVFmamma
    Pigelinen skrev 2010-10-31 19:20:21 följande:
    min BM sa bara efter F att -ja i vanliga fall så ska man diskutera prev.medel på detta möte men vi hoppar väl det eller vad säger du
    Så sa den jag hade när jag väntade Judith men den BM jag hade nu + en BM på förlossningen kunde inte sluta tjata om hur himla vanligt det var...
  • dazazz

Bejbi08, förstår att du blir irriterad. Nu ska du väl inte träffa henne igen, men annars hade jag letat upp lite statistik att slänga i ansiktet på henne till nästa gång...

• Bullen73

Druvan: grattis till den Lill* i din mage! Fantastiskt! Förstår att det ar en stor glädje. Jemema: jag gick upp några kilo i början men det mesta kom nog från mitten o framåt Grymt så grisen: ta det lungt, vila mycket innan bäbis kommer. Vejvoda: förstår din rritation. Min va oxå tvungen att nämna det. Men va de inte fattar är att det bara är kul om mån skulle lyckas. Och på något sätt har det omöjliga hänt. Jag blev gravid spontant men har fått mf. Visste inte ens om.det innan jag fattade att det va mf. Läkaren trodde det va 7 - 10 v. Är mest glad över att det gick. Hoppas det kommer gå igen om ett tag. Men antar att det va en engångdförtelse, måst omtalas mig det. orkar inte hoppas varje månad. Är absolut inte ledsen, förstod ju inte innan det va för sent.

• Fru Z

Jemena, första graviditeten så gick jag knappt upp något i början. Men mot slutet så ökade jag mer. Men precis som du skriver så hade jag både stora bröst och mage. Det är ju inte fel när det omfördelas lite

Bejbi, tröttsamt det där. Blir ju lite less på att de måste "tjata". Min BM ställde frågan hur jag kände inför att ta preventivmedel så sa jag att om jag lyckas bli gravid naturligt är det ju snarare en bonus, sedan lämnade vi det ämnet. Men nu efter denna omgången kommer jag att gå över på p-piller igen. Men det är mer utifrån att jag mår bättre av att knapra sådana tabletter iom PCO:n.

Själv har jag varit hos läkaren idag igen, å idag fick jag med mig en 50% sjukskrivning. Väldigt skönt, ser ljuset i tunneln. Har fått sjukskrivning fram tom 10/1 då jag planerat att gå hem. Får nu bara hoppas att FK inte sätter några käppar i hjulen. Men som det är nu så orkar jag inte jobba heltid oavsett så det är väl bara att se glad ut även om man inte får några pengar därifrån.

• IVFmamma
    Bullen73 skrev 2010-10-24 22:05:15 följande:
    Stort välkommen, Jemema! Vi är så glada att ha dig här!!! Här är vi ju lite blandat nu, gravida och de som har fått barn. Fast vi delar ju alla en tidigare historia som IVFare precis som du.

myspysigt! Åh, vilken söt kille! Fantastiskt att se honom växa. Tiden går så fort och det är precis som det bara ökar.

Själv springer jag efter en snabbkrypande liten kille! Han är över allt och stoppar allt i munnen. Men det är så kul att det händer saker. Jag tror inte det är så långt tills han går... men jag hoppas han väntar, farten med krypandet räckerTungan ute

Håller på att sluta att amma. Blir bara ibland på morgonen. Får så konstiga blödningar. Någon annan som har haft likadant när ni slutat amma? Har iofs haft blödningar från och till från början av sommaren. Men känns som det blir mer och mer. Får väl snart gå till mödrarvården och be dem kolla.

Kram alla!!!
    Jag HELammar men får oxå en massa konstiga blödningar, brunt som kommer och går. Så tröttsamt, trodde jag skulle slippa allt vad blod och sånt sen när avslaget var slut.
  • Bullen73

Bejbi: mina konstiga blödningar visade sig vara ett mf. Men det va ljusröda som efter några dagar blev väldigt rikliga och jag hade också värkliknande smärtor. Haz: grattis till HP! Hoppas du får en skön vila.

• IVFmamma
    Bullen73 skrev 2010-11-02 21:52:20 följande:
    Bejbi: mina konstiga blödningar visade sig vara ett mf. Men det va ljusröda som efter några dagar blev väldigt rikliga och jag hade också värkliknande smärtor. Haz: grattis till HP! Hoppas du får en skön vila.
    Oj!! Du blev alltså gravid spontant men det blev MF.. Trist... Hoppas det händer igen!!
  • Blåbär10

Tråkigt med MF Bullen. Konstig känsla ändå att lyckas efter allt man genomgått och sen inte inse det förrän det är för sent. Skönt att slippa vara ledsen. Skickar en kram ändå

Jag börjar bli så sugen på att vara gravid igen. Tycker det är lite tidigt med ett syskon men hade inte haft något emot att vara gravid i 1,5 år sådär och så kommer knodden lagom till våren 2012 Det som stressar mig är väl att vi inte bara har 50 000 att "slänga ut" på ett tre-pack och vet inte riktigt när vi kommer ha råd att göra det. Hade önskat jag vore miljonär just nu så jag bara kunde ringa någon privatklinik så fort vi blev sugna. Klart man hoppas på att lyckas själva men hur stor är chansen... Var och tog cellprov i måndags och bm sa att jag hade äl (vilket jag redan visste eftersom jag haft grym värk) och föreslog att vi skulle ha lite trevligt Jag sa att både jag och mannen försöker kurera oss efter influensa och dottern har samtidigt haft öroninfl, ögoninf, förkylning och feber så lusten fanns väl inte där riktigt, men bm tyckte att det var en utmärkt anledning till att stanna kvar i sängen hela dagen

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4