• Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.

• Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
  • Fru Z

Jemema, grattis!!! Vad underbart att höra en sådan solskenshistoria. Jag själv blev också spontantgravid, mellan två syskonförsök. Välkommen hit, förstår precis hur du känner.

• IVFmamma

Välkommen Jemema!!

Jag blir alltid så lycklig och rörd över solskenshistorierHjärtaGravid

• Wiley

Välkommen Jemema! Helt underbart att du lyckats bli gravid äntligen. När jag första gången loggade in på FL och IVF tråden var det du som hade startat el. förnyat den. kommer ihåg t.o.m när du hoppade av och jag tyckte det var så hiimla synd att du försvann. Har läst din blogg. Så fantastiskt att det kan lyckats spontant trost allt. Jätte stort grattis!!!!
    Har du berättat nyheten för SU? tänkte bara att det kunde kanske vara skoj för de å veta...kanske.

Myspysigt: Vilken finfin Otto ni har! Tänk vad tiden går, redan 2 1/2 månad!!! Jag minns det som igår när du gick och bara väntade på att han skulle komma ut.

• Bullen73

Stort välkommen, Jemema! Vi är så glada att ha dig här!!! Här är vi ju lite blandat nu, gravida och de som har fått barn. Fast vi delar ju alla en tidigare historia som IVFare precis som du.

myspysigt! Åh, vilken söt kille! Fantastiskt att se honom växa. Tiden går så fort och det är precis som det bara ökar.

Själv springer jag efter en snabbkrypande liten kille! Han är över allt och stoppar allt i munnen. Men det är så kul att det händer saker. Jag tror inte det är så långt tills han går... men jag hoppas han väntar, farten med krypandet räckerTungan ute

Håller på att sluta att amma. Blir bara ibland på morgonen. Får så konstiga blödningar. Någon annan som har haft likadant när ni slutat amma? Har iofs haft blödningar från och till från början av sommaren. Men känns som det blir mer och mer. Får väl snart gå till mödrarvården och be dem kolla.

Kram alla!!!

• Druvan

Hej!

Kikar in lite snabbt och säger hej!

Fick igår se ett lite hjärta ticka och en liten korv ligga och sprattla , Lycklig!!!

Grattis och välkommen Jemema, har själv lyckats bli spontant gravid efter en IVF graviditet.

Hoppas ni alla mår bra!

Kramisar!! 

• Jemema

Tack för välkomnandet
    Jag har köpt en Angelsound, kan vara bra att ha om jag känner mig extra nojjig... Ska försöka att inte använda den alltför ofta bara! Var såklart tvungen att prova om det funkade, och det gjorde det Hjärta

Hur mycket gick ni upp i vikt i början? Jag har bara gått upp knappt ett kg... och ändå syns graviditeten både på magen o brösten! Är i v 15 nu.

• Wiley

Välkommen Druvan och ett stort grattis!!! Vad underbart att ni lyckades spontant mot alla oddsSkrattande!!!

Jemema: Jag började inte öka i vikt förrän runt v.18-20 och då plötsligt ganska snabbt, fast jag har inte gått upp så mycket i det stora hela. Graviditeten började ändå synas lite tidigare än så, på både mage och brösten.
    Är nu i v.30 och har hittils gått upp 6kg. Har förstått att det är väldigt individuellt.

Är det någon som provat magnesium mot fogbesvär?

• Pigelinen

hej hopp... nu äntligen har jag ledigt i  dagar, ska bli så skönt. Jag var riktigt nära att bryta ihop denna veckan, är superstressad och det påverkar magen minst sagt. Men som sagt, nu är jag ledig, så nu ska jag njuta. Dessutom har det lugnat sig ltie av allt som stressade upp det.

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4