• Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.

• Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Laelia skrev 2010-10-07 08:47:50 följande:
    Nä, det fick jag inte det heller! Det fick jag förra gången! Jag säger ju att han var kass!Skrikandes
    Men vad faaaan.. oj, förlåt.. att jag svor.. usch.. usch.. usch.. inboxade dig.. :) Kära hjärtanes säger jag bara.. så får det inte gå till.. Skönt att du slipper su på ett tag nu ;) Om ni inte ska ha massa syskon..
  • Wiley

Ktja: Det klart att du kan säga att du inte vill ha honom igen, tala om hans namn och vad han osamkat er!!! Gör det tycker jag. Jag har själv gjort med en av BM som vi tyckte betedde sig riktigt illa. Lycka till vännen!

• Fru O Mamma Kokkonen
    Wiley skrev 2010-10-07 16:08:36 följande:
    Ktja: Det klart att du kan säga att du inte vill ha honom igen, tala om hans namn och vad han osamkat er!!! Gör det tycker jag. Jag har själv gjort med en av BM som vi tyckte betedde sig riktigt illa. Lycka till vännen!
    Tack.. jo ringde o bytte i fick Lena o jag har haft henne innan o hon kändes då helt okej, hon gjorde en insättning tror jag Äldre dam väl? Även om det inte hjälper att det kommer finnas ett foster där för att jag byter läkare men.. :/
  • Laelia

Bejbi:
    Spännande läsning att vänta imorgon alltså!

Katja:
    Fördelen med annan läkare är ju att du får en mer human läkare, som kanske kan visa lite mer empati och berätta vad som ses vid ultraljudet. Det är ju mycket värt!

• IVFmamma

Katja: ring och be om att få göra VULet i Skövde, slippa resan till GBG för besked.

Laelia: grattis till grav!!

• Bullen73

Leila: Grattis till din graviditet och välkommen här!

Katja: Jag hoppas det går bättre nästa vecka! Dumt att få inbokat så tidigt UL!! Jag håller tummarna.

Själv är jag i jagaperiod. Lucas han kryper och står och klänger och stoppar allt i munnen. Så det är mest att passa och jaga efter. Men han är jättego!! Underbar tid. Dessutom har jag börjat jobba 40%, det är kul, men jag känner att jag missar mycket under dagen när jag är borta. Fast någon gång måste man ju börja och känns bra med lite mjukstart såhär.

• Fru O Mamma Kokkonen

Men dom vill väl att man ska göra vul hos dom i Sahlgrenska?

Hursom så... jag väntar ändå till onsdag, då vet dom ju svart på vitt om jag väntar barn eller missfall... just nu är det väl egentligen 50/50.. även om han sa jag är gravid så känns hoppet som bortblåst..

• Fru Z

Hej, hej, här är det fullt liv.

Laeila, grattis till fortsatt lycka. Skönt att du fått positiv bekräftelse vid VUL.

Katja, trist läsning. Helt rätt att ringa och byta läkare - du lägger både tid och pengar för att ta dig dit, då ska du också bli tagen på allvar och hanterad korrekt. Annars kan jag rekommendera att gå till Urban Claesson i Skövde, privatgyn. Han brukar jobba åt Carlanderska också har jag förstått. Han är grundlig.

Wiley, ang om man känner sig snygg eller ej under graviditeten. Jag tycker det är mysigt med växande mage. Men jag har fått rejält med acne denna gången så jag ser ut som en tonåring i ansiktet, vilket är lite trist. Men jag tycker generellt att jag är snyggare nu än när jag inte är gravid Fast jag vet att när jag är nära BF då kommer jag nog mer uppfatta mig som en stor klumpt :-P

Här går annars tiden rätt snabbt. Är i v25 nu. Går hos sjukgymnasten gällande en studie kring foglossningen, och jag tycker att det hjälper, vissa dagar känns knappt fogarna vilket är helt underbart. Får hoppas att det innebär att jag slipper ta till kryckorna mot slutet... Själv har jag börjat att nojja mig lite för förlossningen. Inte så att jag är rädd för förlossningen, utan snarare för att få komplikationer efteråt. Alltså förra gången så sprack jag rejält både fram och bak, vilket nu har inneburit att jag läcker konstant. Har inte haft några större problem innan, men nu under graviditeten blir det bara värre och värre. Så jag är rädd att jag ska spricka igen lika mycket, eller mer, och då känns det som att jag kanske får mer bestående problem... Jaja, får se vad BM på MVC säger. Annars mår jag väldigt bra denna gången jämfört med förra graviditeten, men tröttheten börjar att slå till nu och när väl 40h veckan är avklarad på jobbet så finns det inte mycket krafter kvar. Så nu blir det fredagsmys i soffan

• IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2010-10-08 10:24:55 följande:
    Men dom vill väl att man ska göra vul hos dom i Sahlgrenska?

Hursom så... jag väntar ändå till onsdag, då vet dom ju svart på vitt om jag väntar barn eller missfall... just nu är det väl egentligen 50/50.. även om han sa jag är gravid så känns hoppet som bortblåst..
    När jag var gravid med tvillingarna så gjorde jag VUL i Skövde så skrev doktorn alla uppgifter på ett papper som jag sen skickade till SU
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4