Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
hej hopp varit hos BM idag och allt var bara bra, magen växer som det ska, lite mindre SF mått denna gång än när jag väntade Filippa vilket jag blev förvånad över, så jag får väl sluta tycka att jag är fet Men ligger helt inom det normala
Wiley, jag jobbar på kontor så jag kan inte söka HP (om jag fattat det rätt). Får hoppas på sjukskrivning istället. Tack och lov att det är fredag imorgon. Är gråtfärdig vid lunch numera - fogarna skriker och illamående etc. En vecka till, sedan blir det två lite kortare (å även besök hos läkare).
Laelia, inte hört talas om nya MVC upplägget. Kan ju både vara bra och dåligt. Här är det inte så många besök annars. Tror det är totalt 6 under hela graviditeten nu andra omgången. Å i snitt är det 30 min tider. Kan tycka att det är lite snålaste laget.
Grymtis, kul att du också kommit igång hos BM med mätning osv. Tänk vad man kan uppleva sig olika mot vad verkligen eg är. Det kanske är så att du har ett litet annat utgångsläge kroppsligt denna gången än förra?
Nu blir det mat, sedan soffan, å sedan sova...
Wiley förresten, ang att du börjar känna av fogarna. Se till att så långt du bara kan undvika att lyfta tungt och minska på trappor. Om det är fogarana du känner av så påfresta inte dem i onödan. Är verkligen inget skoj när det börjar kännas om dem utan att göra något. Så förebygg så mycket du bara kan. Även om jag själv vet hur svårt det är.
Dazazz:
Jo, jag förstod det som att man skulle sitta i grupp och att barnmorskan skulle berätta lite om graviditeten och vad som händer i magen under den aktuella tiden för gruppen, hon skulle berätta om vilka besvär som kunde uppstå och hur man kan underlätta, typ så uppfattade jag. Och sedan skulle man ha tid att diskutera inom gruppen. Efter gruppträffen skulle alla få ett kort besök hom BM. Men helt säker på hur det skulle vara är jag inte för jag hade med min dotter på besöket, hon bajsade och jag hade inga blöjor med och kände mig jättestressad!
Mig lockade det inte alls, kändes som det skulle vara onödig tid att kasta bort - jag har ju er
Haz:
Jag får inte heller så många MVC-besök nu, det är ju ännu färre vid andra graviditeten. Jag tyckte det var för få förra gången. Tycker inte det borde vara så krångligt att iallafall få lika många som vid första, det är ju sagt inga långa besök.
Har en kompis i stockholm som är i v 14 och där har de träffats vid v 6 i en grupp, hon tyckte de var bra då endel av de andra hade ställt frågor som hon inte hade tänkt på. Sen tyckte hon att det var skönt att prata med andra nygravida eftersom hon inte ville berätta ofentligt redan då.
Hej! Undrar om jag får vara med i tråden? Vi har gjort tre fulla IVF på Sahlgrenska, men efter sista försöket förra hösten som resulterade i plus men ma bestämde vi oss för att lägga ner babyverkstan. Som genom ett mirakel har jag nu blivit spontant gravid
Jag känner mig inte alls hemma i de andra gravidtrådarna, där de köper barnvagn i v 8 och inte alls kan förstå att man vill ha extra ul för att man är orolig för om lill*n lever. Nu är jag i v 14 och jag kan fortfarande inte fatta att det är sant!
Jag känner igen många av er från IVF-tråden Grattis till era graviditeter!
Vilka underbara nyheter Jemema! Känner igen dig sen tidigare och har tänkt på dig ibland. Otroligt roligt att höra att det kan gå vägen spontant också