Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Wiley, jag säger som de andra. Ta den tiden för dig själv, det kommer behövas. Efteråt så har du fullt upp med ett litet pyre som kommer ta all uppmärksamhet och tid. Så njut av tiden innan om du har möjlighet till det. Förra gången gick jag hem den 9/12 och då var jag beräknad till den 30/1. Å jag låg på soffan i stort sett hela tiden, så jag hade personligen inte klarat jobba så mycket längre. Denna gången så har jag inte någon semester att plocka ut så därför planerar jag att jobba till den 5/1 (BF 25/1).
Blåbär, ja då förstår jag att ni måste förlita er på IVF-processen. Lite extra pengar hade ju aldrig suttit fel att vinna/få. Å speciellt när det är för en sådan god sak! Du får väl önska dig av tomten
Vad ni är härliga tjejer och vilken bra tråd detta är, tack för alla svar. Såhär efter ett himla velande framoch tillbaka beslöt jag mig till slut att gå hem 13/12 BF 12/1 och jag känner mig rätt nöjd över beslutet.
Vad ni är härliga tjejer och vilken bra tråd detta är, tack för alla svar. Såhär efter ett himla velande framoch tillbaka beslöt jag mig till slut att gå hem 13/12 BF 12/1 och jag känner mig rätt nöjd över beslutet.
Wiley, skönt att du är komfortabel med ditt beslut också. Bäddar ju för att du kommer njuta en massa
Grymtis, har också massa halsbränna som kommer och går. Har kört med Omeprazol och Losec. Sedan ibland har jag tagit extra Novalucol också. Testa om det kanske gör bättre nytta, har själv inte testat Gavison.
Tack för Goa kommentarer om mitt mf:) Dr Nilsson till IVF-kliniken! Dr Anna-Karin är oxå där. Kanske dit man går för syskonförsök. Wiley: Jag var stressad över att föräldrardagar skulle gå så jag jobbade in i kaklet. Jag mådde oxå bra, så det var inga problem. Nu i efterhand kan jag ångra att jag inte unnade mig lite ledigt, vi har tagit jättelite dagar så att vi kunde gott unnat oss det. Så ta du månaden innan.
Bullen: ni andra kanske också vet...Dr A-K är hon också tidigare SU Dr? Känner inte igen henne, men håller med att det låter som IVF kliniken är det som gäller framöver.
Hade varit rätt sjysst om man kunde ta med det man har i frysen och byta klinik, fast det tror jag väl knappast
.
Grymt & Haz: Usch, låter jobbigt med halsbränna. Hoppas ni hittar nån medicin som funkar. Tyvärr kan jag inte komma med några goda råd gällande det. :
Wiley: Ja, dr A-K har varit på SU tidigare. Jag har aldrig haft henne men hon verkar vara rätt omtyckt.
Haz, m fl som mått illa:
Vad händer om man går hem flera gånger för illamåande och sjukanmäler sig? Jag tänker på regeln om att man korttidssjukskriver sig mer än 6 ggr/år, så måste en rehabutredning startas. Har du vart hos läkare innan du nu blev sjukskriven och fått läkarintyg eller hur funkar det?
Jag sitter var och varannan dag och bara väntar ut tiden på jobbet, jag kan knappt jobba för jag mår så illa. Vad gör man? Jag är nu i v12+4, det borde ha gett med sig nu tycker jag, men nu börjar jag misströsta....
Laelia: Det där med rehabutredning är något som din chef tar ställning till. Inte något som automatiskt startas enligt min chef iaf. Du har ju en anledning till ditt illamående och då är det inte så mkt idé med en utredning. Jag var hemma många gånger under graviditeten och sjukskrev mig en vecka. Bad aldrig om sjukskrivning från MVC, men borde kanske gjort det. Du kan ju se om du kan bli sjukskriven 25 eller 50%. Det kan göra en hel del att inte behöva jobba hela dagar. Hoppas du snart mår bättre. Jag spydde fortfarande i v 30 (dock inte varje dag) så illamåendet behöver inte försvinna efter v 13...
Blåbärsbumlingen:
Ok, det låter bra att det inte är så hårt med rehabreglerna. Jag tycker det är svårt att gå hem känner mig som en "smitare" och får väldigt dåligt samvete för att gå hem och lägga mig. Samtidigt så gör jag ju ingen nytta här direkt....
Får man Lerigigan (?) via MVC eller måste man till vårdcentralen?
Nu ska jag ÄNTLIGEN gå hem från jobbet!