• Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.

• Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
  • dazazz
    Laelia skrev 2010-10-12 12:48:36 följande:
    dazazz:
    Det låter bra det! Skönt att vara på slutspurtsveckorna nu antar jag!
    Just idag springer vi dock inte mycket, tjejen har 40 graders feber och ser bara på tv, och nu ska vi sova middag ihop! Gött för en trött en!
    min lille var också ursjuk häromveckan, stackarn vad eländig han var. nu har han precis varit sjuk IGEN men mer "vanlig förkylning" den här gången så då hade han ork att springa men ingen balans och ingen koll, så det blir dubbelt så mycket jobb istället ;)

SKUMT att närma sig slutspurten framför allt. vad hände!?! det var ju alldeles nyss som det var helt nytt ju! 
  • Fru Z

VAB dag för mig med idag - förkylning. Det blir en lugn dag på soffan med massor av böcker och film

Beijbi, hoppas det går bra idag (för visst är det idag du ska till SU igen). Pratade med en kompis igår, som blött mycket i början av sin graviditet + fortsatt dock något mindre skala (hon är i v11 nu). I måndags hade de varit på UL och sett en sprallig liten krabat. Så jag hoppas att även du får ett glädjande besked nu!

Dazazz, hehe ja ibland undrar man var tiden tar vägen. Vissa dagar är evighetslånga, å sedan plötsligt har det gått 3 veckor

Ang vikt, jag är nu i v26 och vägde mig igår på nytt. Har gått upp 10 kg sedan start. Förra gången så gick jag upp knappt 10 kg totalt under hela graviditeten. Kommer detta fortsätta så blir det en stor klump av mig med mot slutet Var hos läkare igår och fick mer Legergian comp utskrivet, då det börjar tryta. Men läkaren sa att jag bara fick käka 1-2 om dagen. Jag frågade då varför så lite, har innan fått instruktioner med max 10 per dag. "Äter du såååå många, kan man det" utbrister läkaren och sätter näsan i FASS. Jag sa att när det är som värst nu så käkar jag kanske 6-7 stycken. Hon konstaterade att det var ok att gå upp till max 10 men hon tyckte att jag inte skulle behöva ta mer än max 3 per dag. Å om det inte hjälper så är det något annat som behövs "botas" typ... Så det är bara att se glad ut och hoppas att plötsligt så räcker det med denna dos, annars lär det bli ett besök hos doktorn på nytt igen inom en snar framtid.

Nu en rolig sak, har bokat in mig på 3D/4D UL i mitten av november. Blir något riktigt skoj att se fram emot

• IVFmamma

Nepp det är Katja som ska på VUL, tror inte det blir några mer för mig någonsin eller iallafall på mkt mkt länge.
    Ska ni kolla könet på 3d ulet?

• Fru Z

Haha, jag är rätt snurrig (skyller på graviditet å en förkyld dotter = därmed inte mycket nattsömn) Menade såklart Katja

Ja, vi kommer kolla könet också då. Det är främst mannen som vill veta. Men jag kan inte sticka under stolen att även jag är "lite" nyfiken Frågan är bara hur vi ska lyckas hålla tyst sedan. Vill nog suga på karamellen lite till. Vi får väl se hur vi bestämmer. Blir nog heta diskussioner i bilen hem antar jag

• IVFmamma
    Fru Z skrev 2010-10-13 08:42:05 följande:
    Haha, jag är rätt snurrig (skyller på graviditet å en förkyld dotter = därmed inte mycket nattsömn) Menade såklart Katja

Ja, vi kommer kolla könet också då. Det är främst mannen som vill veta. Men jag kan inte sticka under stolen att även jag är "lite" nyfiken Frågan är bara hur vi ska lyckas hålla tyst sedan. Vill nog suga på karamellen lite till. Vi får väl se hur vi bestämmer. Blir nog heta diskussioner i bilen hem antar jag
    Det är lugnt, kul att kolla med 3D. Vad tror du att det blir?
  • Fru Z

Hmm, jag är inte lika säker som jag var förra gången. Då kändes det mest som en tjej. Fast denna gången så lutar jag nog mer åt pojke. Nu jämför jag mycket hur jag mådde då och kände osv, och eftersom det skiljer en hel del så känns det mer sannolikt att det är en pojke Men ändrar mig säkert om fem min igen

• IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2010-10-13 21:23:02 följande:
    Oj, glömde skriva här.. De kunde inte se något foster idag heller.. Så jag fick med mig tabletter hem som jag ska ta imorn för att få missfall.. så hoppar ut ur tråden igen.. :/

Nä fy 17!! Usch!! vet inte vad jag ska säga mer än att jag tycker synd om dig, kramar massor!!

Hur kan det bli så? Du har alltså varit gravid men sen har det inte blivit någe foster??

Förlåt om jag är frågvis men det låter galet..

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4