Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Katja:
Då ses vi kanske imorgon då! Klart vi ser små hjärtan imorgon! Jag kommer att ha med mig en kompis imorgon då sambon är på utlandsjobb, men det känns ändå skönt att ha någon stöttande med sig ifall man skulle få chockerande resultat.
Jag är på v7+5 idag och mår pyton! Vore konstigt om det inte fanns något därinne som skapade detta horribla illamående!! Dag som natt, ständigt illamående, men kräks inte så mycket som tur är!
Här på jobbet har städerskan börjat med nåt superstarkt parymerat i toaletterna, det ska väl död annan doft, men jag håller på att spy så fort jag kommer till jobbet och toabesök är rena mardrömmen!
Jag tycker att fram till för någon/ett par veckor sedan så har min graviditet gått rätt så snabbt, men just nu tycker jag att dagarna sniglar sig fram. Är mitt inne i vecka 31 (30+4) idag och det känns som en evighet till 9/12! Tänk att alla fredagsfinaler i Idol utom själva finalen ska vara innan vi har BF! De har inte ens börjat än ju! HIhi.
Näe... jag hoppas tiden kan speeda upp lite igen snart! Fast å andra sidan har jag börjat noja rejält inför förlossningen så vete tusan hur det ska gå ihop. =)
Mynona:
Tyckte också det gick långsamt de sista veckorna, men rätt var det var så gick vattnet och då kände jag mig inte alls färdig med graviditeten! Angående förlossningsrädlsa/stress så hoppas jag att du kommer känna som jag när magen är mer ett besvär än något man klappar ömsint på, då vill man bara att bebisen SKA ut!
(Med besvär menar jag att man inte kan ta sig fram, ständigt spiller när man äter för att man inte når fram, man måste ta tag i magen för att kunna vända sig i sängen osv....)
Katja:
Håller självklart tummarna för dig med! Jag mådde inte alls lika dåligt min första graviditet, då har jag antecknat mitt första illamående till v6+5. Men nu är man 3 år äldre och mycket mer otränad i hela kroppen så jag tror att det skapar mer besvär.
Började nog må illa runt v5+2-3 nånting, innan det kände jag inget alls. Som du beskriver hade jag det förra gången - njut!
Jag ville komma denna veckan för det passade mig bättre eftersom jag är ledig imorgon, annars kunde jag fått komma redan förra veckan och då hade jag vart i samma vecka som du. Fast nu hon sa att det kan vara för tidigt för att se något, men förra gången var jag på v6+5 när jag var på vul och såg då det lilla hjärtat slå!
Katja:
Som sagt jag var i v6+5 sist gång och då syntes det tydligt! Var inte orolig! Dumt av mig att säga något, om dom trodde att det var för tidigt så hade dom inte bokat in dig!
Katja:
Som sagt jag var i v6+5 sist gång och då syntes det tydligt! Var inte orolig! Dumt av mig att säga något, om dom trodde att det var för tidigt så hade dom inte bokat in dig!
Nån här som läser TTELA tidningen?