Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Tips, titta in Dr Åsa på SVT senaste avsnittet. Var väldigt intressant, om befruktning till förlossning.
Kikar in! Det var ett tag sedan! Men nu är mitt RUL avklarat och allt så bra ut. Bf enligt UL blev den 9 Februari men de ändrar inte datumet iom IVF.
Längtan, skönt att det gick bra på RUL. Då är vi inte långt ifrån varandra då. Blir mysigt med en tidig bäbis nästa år, å få chansen att njuta av våren och sommaren som en större familj.
Själv ligger jag på soffan/sängen sedan igår. Har fått första höstförkylningen och feber på det. Var hos sjukgymnasten i onsdags och hon tryckte en massa på fötterna, så jag tror att hon på så sätt fick igång förkylningen på allvar. Har varit snörvlig i en veckas tid och kännt mig hängig, men bara 2h efter att jag gått därifrån så rusade febern. Ska dit en gång i veckan nu ett tag framöver. Får hoppas att det inte slutar på samma sätt varje gång...
Läs detta nu inför valet:
www.inteutanminasikt.wordpress.com
Hejsan.. här är jag gravid.. igen.. O hoppas o tror inte jag tabbar mig igen genom att komma in o gå ut ur tråden igen..
Vecka 5 då.. (4+1)..
Läste att någon skrev att de flesta missfall sker innan vecka 7+0... hoppas det stämmer ändå.. så kanske ju längre jag går desto säkrare kan jag känna mig! Är inte jätteorolig längre, för det finns ju ingen chans att jag kan påverka något direkt.. om jag lever redan försiktigt o hälsosamt...
Ska göra ultraljudet 6/10 (6+5).. å då brukar väl läkarna se om detta ska gå vägen?
Iaf så är jag ruvare till två små nu...
Ska kika lite bakåt några sidor i tråden nu!
Kram på er.. o tack Bejbi 08 för inbjudan o lite hjälp med Valet 2010..
Stort GRATTIS Katja! Nu stannar du kvar här och därmed basta! kram
Mynona; Tack hoppas det... Moovärk i magen nu... Det e ju tydligen vanligt vid graviditet, men det får mig att tappa en gnutta hopp.... Kraaam....
Katja: Åh, vad härligt att se dig här igen, och med två st. i magen och dubbelt grattis!!!!
Helt fantastiskt, nu håller jag tummarna för att det ska gå hela vägen den här gången, vi vill ju såååå gärna ha dig här i den här tråden.
Längtar 77: Grattis till ett lyckat RUL, det är alltid en milstolpe, värd att fira. Känns så mycket mer verkliget efteråt.
Roligt att vi är många som ska ha tidigt nästa år.
Haz: Usch vad tråkigt med förkylning, hoppas det ger sig snart.
Själv har jag vandrat mellan soffan och sängen pga av tröttheten. Plötsligt har den liksom återvänt den där förlamande tröttheten. Kollade mina järnvärden men de såg helt ok ut. BM ordinerade bara mera vila.
Hoppas ni får en bra valdag tjejer!
Wiley: Vet inte hur länge lyckan varar.. Blöder juh!!! Inte så mkt än men..
Katja, ge inte upp hoppet ännu (även om jag förstår att det är svårt). Men nu har du två chanser och det är ju en viss sannolikhet att det ena barnet stannar. Jag fortsätter att hålla tummarna!
Wiley, jobbigt med tröttheten. Har full förståelse hur det känns. Förra graviditeten så lyckades jag inte hålla mig vaken ens på jobbet, somnade på kontorsstolen. Så då blev jag sjukskriven 50% from nu och framåt.