• Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.

• Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Fru Z skrev 2010-09-19 19:15:19 följande:
    Katja, ge inte upp hoppet ännu (även om jag förstår att det är svårt). Men nu har du två chanser och det är ju en viss sannolikhet att det ena barnet stannar. Jag fortsätter att hålla tummarna!
    Har inte blödit mer.. har bara ett test som jag ska ta på tisdag.. men tog äl-test o då var ju teststrecket mkt starkare än kontrollstrecket vilket brukar betyda graviditet.. Så jag hoppas o tror fortfarande.. Inte ont i magen o inget mer blod.. så superlugna jag o ta det lugnt!!! Hoppet finns definitvt fortfarande!!
  • Laelia

Katja:
    Håller också tummarna för dig.  Vi var på vul förra gravidíteten v6+5 och såg då ett litet hjärta slå och då sa dom att efter det var missfallsrisken endast 5%. (Det gick bra för mig då, en flicka)
    Ska också på vul 6/10, kl 13.30 när ska du gå?
    Hoppas verkligen att vi båda kommer komma dit! (Och gå därifrån med ett stort leende...)

• Fru O Mamma Kokkonen
    Laelia skrev 2010-09-20 10:05:40 följande:
    Katja:
    Håller också tummarna för dig.  Vi var på vul förra gravidíteten v6+5 och såg då ett litet hjärta slå och då sa dom att efter det var missfallsrisken endast 5%. (Det gick bra för mig då, en flicka)
    Ska också på vul 6/10, kl 13.30 när ska du gå?
    Hoppas verkligen att vi båda kommer komma dit! (Och gå därifrån med ett stort leende...)
    Jag tog nytt test i morse.. officiella td-testet men en dag före.. det gör ju inget tkr jag.. 

Jag ska på vul 13,45 hihi.. Det kommer gå så bra så.. eller hur.. det måste vara så skönt att få komma dit och se hjärtat ticka!!!
  • Laelia

Katja:
    Härligt! Då håller vi tummarna för varandra!

• Fru Z

Gött Katja! Skönt att höra att det ser positivt ut igen. Passa på att ta det lungt om du kan det.

• Druvan

Hej! Har inte varit in på ett tag!

Grattis till er som fått era små, till er som nyss kommit hit och till lyckade VUL och RUL!! 

Har en dotter som nu blivit sju månader...kryper och hänger i gardiner ja är överallt....jag är helt slut!!! Blev en sväng till IKEA i helgen för att barnsäkra hemmet....puh!!!

Är även lite små chockad...jag testade positivt på gravtest....fick min mens i somras och den blev så himla regelbunden direkt...och skulle ha haft förra veckan har haft ont...men bestämde mig för att testa...och det blev ett stort plus...ghaaa!!!! Blöder dock lite…det gjorde jag ju även med Wilma…så vi får väl se…

Tackade nej till allt vad preventivmedel var på efterkontrollen och tänkte jag kan ju ändå inte bli gravid…många tankar flyger genom huvudet…jag är chockad!!!

• annsedi
    Druvan skrev 2010-09-21 08:12:37 följande:

Hej! Har inte varit in på ett tag!

Grattis till er som fått era små, till er som nyss kommit hit och till lyckade VUL och RUL!! 

Har en dotter som nu blivit sju månader...kryper och hänger i gardiner ja är överallt....jag är helt slut!!! Blev en sväng till IKEA i helgen för att barnsäkra hemmet....puh!!!

Är även lite små chockad...jag testade positivt på gravtest....fick min mens i somras och den blev så himla regelbunden direkt...och skulle ha haft förra veckan har haft ont...men bestämde mig för att testa...och det blev ett stort plus...ghaaa!!!! Blöder dock lite…det gjorde jag ju även med Wilma…så vi får väl se…

Tackade nej till allt vad preventivmedel var på efterkontrollen och tänkte jag kan ju ändå inte bli gravid…många tankar flyger genom huvudet…jag är chockad!!!

Hoppsan! Jag förstår att du kanske inte förväntade dig att bli gravid, men jag har hört det förut! Par som gjort IVF och sedan blivit spontant gravida...

Jag hoppar på här... Var på VUL igår (v. 7+2) och fick se det lilla hjärtat slå. Wow! Detta är vårt andra försök, efter ett missfall, så jag håller tummarna stenhårt! Imorse kom det dock en skvätt blod (1-1½ msk, mörkrött, utan tydliga klumpar)... Försöker intala mig att det är "överskottsblod", eftersom det var en stimulerad FET... Men orolig blir man ju...
  • Laelia

annesedi Håller tummarna för dig!

• Fru O Mamma Kokkonen
    annsedi skrev 2010-09-21 08:39:35 följande:
    Jag hoppar på här... Var på VUL igår (v. 7+2) och fick se det lilla hjärtat slå. Wow! Detta är vårt andra försök, efter ett missfall, så jag håller tummarna stenhårt! Imorse kom det dock en skvätt blod (1-1½ msk, mörkrött, utan tydliga klumpar)... Försöker intala mig att det är "överskottsblod", eftersom det var en stimulerad FET... Men orolig blir man ju...
    Det ska gå så bra så nu.. Massor med kramar.. förstår din oro.. {#emotions_dlg.flower}
  • IVFmamma

Grattis Druvan och annsedi!!

Jag skulle precis skriva här och klaga på att en tjej som jag brukar träffa på ÖF som första barnet är IVFbarn och nr 2 kom "naturligt" tjatar alltid om att bebis nr 2 kom bara för att hon slappnade av och hon försökte ge mig det rådet oxå... GRRRRR!!!! Och jag försökte argumentera emot lite men hon vägrade lyssna på det örat och tjatade bara om att "allt sitter härinne" och pekade på huvudet.....
    Jag blir tokig!!!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4