Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Katja: Oroa dig inte, om de inte ser tillräckligt eller är på nåt sätt fundersamma får du komma tillbaka inom kort. Jag fick göra 2 VUL eftersom det lilla grynet var väldigt litet första gången och även om man kunde se ett litet litet hjärta ticka, så ville de försäkra sig om att den växte som den skulle. Så lita på de på SU! Kram.
En ska jag funderat på...kanske lite dum fråga men men, finns det nåt man inte grubblar på när man är gravid..?
Har ni känt er vackra under era graviditeter? Jag tycker att det går så himla upp och ner, ena dagen är man nöjd och tillfreds och så nästa dag känner man sig som en flodhäst...fast jag menar inte att klaga, jag ÄR över lycklig över att få vara gravid äntligen!
Bejbi
Jag läser ttela hur så? *nyfiken*
Wiley: Jag har nog aldrig känt mig snyggare som när jag är gravid. Känner mig så oerhört kvinnlig och vacker..
Laelia: jag ska med största sannolikhet vara med och prata om IVF i den
Bejbi Aha spännande. Det blir nog en hel del artiklar i tidningar framöver. Det är jättebra tycker jag. Starkt av dig att våga ställa upp det skulle inte jag vågat! Läste någon igår på Aftonbladet den där etikprofessorns riktigt dåliga artikel. Dåligt påläst och konstiga åsikter han var tydligen präst och då ska väl ingen annan få leka Gud genom att använda Ivf. Åhhh jag har sovit så kass inatt har varit så nervös för vul idag. Jag är verkligen rädd att det inte är som det ska!
Jag vill vara med för att visa att vi är vanliga människor som får vanliga barn, att vi faktiskt finns i närheten av alla. Och vi är inte "skäggiga damen" eller nått.
Ibland när jag berättar att mina barn är IVFbarn ser én del ut som om jag precis berättat att jag dyrkar satan eller nått.
Jag vill slå hål på alla myter om att det är bara att "slaaaapppnnnaaa aaaavv"
Jag blir tokig när jag är på ÖF och mammor och pappor som har blivit gravida på 1:a försöket sitter och diskuterar fertilitetsproblem, att de känner SÅÅÅÅ många som skulle precis adoptera och därför blivit gravida.
Dom kunde inte se något idag...
Vad menar du Katja? Är det kört eller ska ni tillbaks?
För tidigt kanske.. Dom såg livmodern o graviditet sa han men inget foster än.. Kan va tvillingar med eller ngt som e fel.. V 6+5 bara så tröstar mig med det.. Nytt om en vecka..