• mynona

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Hej jag smyger mig in här. Visste inte om jag är välkommen eftersom vi till sist lyckades plussa  på egen hand efter pergotimekur mitt i ett planerat FET som inte blev av. Fick inget utslag på ÄL-testerna så FET blev inte av men några veckor senare var där ett pluss!  Antagligen hade jag ÄL mycket senare eftersom jag har oregelbunden cykel.

I alla fall... igår gick vi in i andra trimestern =) Hittills verkar pyret må finfint även om jag mått pyton... varit inlagd på sjukhus två veckor och är fortfarande sjukskriven pga oändligt antal kräkningar. :S

Längtar tills de går över så jag kan njuta av graviditeten ordentligt.

• mynona

Igår gick vi in i vecka 15. =) "Bara" 25 veckor kvar ungefär. Haha... vill helst snabbspola tiden!

Japp jag fick dropp eftersom jag även fick en svampinfektion i matstrupen (kändes som det skar med knivar i bröstkorgen när jag svalde om det så bara var lite saliv) så fick jag varken i mig mat eller dryck och gick ner 8 kg på 5-6 dagar och kropen hamnade i akut svältläge,

Så jag rekommenderar ingen att ta allergispray med kortison när ni är gravida. Tydligen var det denna i kombination med hormonförändringarna som gav mig svampen. Men samtidigt är det mycket mycket ovanligt att få det. Sen när jag började kunna dricka och äta så smått igen så kom det extrema kräkandet igång.

Nu har jag *ta i trä* inte kräkts igår. Hoppas återigen på att det är på väg bort. Fast tidigare i veckan när jag inte kräktes en dag så kräktes jag istället 8 gånger nästa dag, så ska väl inte ropa hej ännu.

• mynona

Sista veckan har jag några gånger fått en så märklig smärta när jag sitter upp.... Har vant mig vid att det gör ont i livmodern och ligamenten men detta känns annorlunda. Skrev en tråd men inte fått några svar.

Så jag lägger in länken till tråden här och hoppas det är nån av er kloka här inne som har nån tanke kring vad det kan vara.

www.familjeliv.se/Forum-2-114/m53182313.html

• mynona

Instämmer i gratulationskören till Myssnuff. Vad härligt att han äntligen är hos er! Hoppas allt går bra! Njut!

Själv har jag börjat kunna arbeta halvtid, så hoppas att det fortsätter gå åt rätt håll. In i vecka 19 idag och på torsdag är det äntligen dags för nästa UL!

• mynona

Heja heja Diza! Nu är du snart i mål, och vid starten på något nytt. Härligt! Hoppas allt går bra!

Idag har vi varit på RUL. Härligt! Allt såg bra ut enligt BM. =) Var en väldigt lugn bebis... kanske morgontrött som sina föräldrar. =) Inte ville den vara med på bild heller helst av allt. BM fick ruska runt min mage rejält ett par gånger för att kunna se det hon skulle se. =) Tyvärr blev korten rätt suddiga som hon skrev ut.. Hon borde tagit i början då bebisen låg stilla. Men vad spelar korten för roll, vår bebis verkar ju må bra! Huvudsaken!

Så nu är det dags att torka tårarna igen och försöka vara effektiv på jobbet. 

• mynona

Stort GRATTIS Diza Fiza! Vad skönt att du fick en så bra förlossning! Njut nu ordentligt!

• mynona

Myspysigt: Vad härligt att er lille kille äntligen är hos er! Stort GRATTIS! Ser supersöt ut. =)

• mynona

Grymt: vad härligt att allt var bra! Hoppas att du kan slappna av och släppa en del oro nu!

Jag skulle så gärna vilja göra ett nytt UL. För även om allt såg bra ut i vecka 19 så kan jag så klart inte låta bli att oroa mig att det ska ha ändrats nu till vecka 26.... känns ju som en evighet sedan man såg lilla pyret. Det är jobbigt att hela tiden oroa sig trots att jag får många sparkar varje dag. Skulle på ett sätt vilja snabbspola tiden ett par månader framåt nu... fast då är det förvisso dags att oroa sig för förlossningen i stället. =)

• mynona

Ska man oroa sig för att sparkarna man känner är  "svagare" än tidigare?
    Jag är nu inne i vecka 27 och tycker att den senaste knappa veckan så har sparkarna varit beydligt svagare än veckorna dessförinnan. Jag känner ju sparkar då och då under större delen av dagen men som sagt tidigare har de varit mycket tydligare och mer markanta.

Nån som känner igen sig?

• mynona

Stort GRATTIS Katja! Nu stannar du kvar här och därmed basta! kram

• mynona

Jag tycker att fram till för någon/ett par veckor sedan så har min graviditet gått rätt så snabbt, men just nu tycker jag att dagarna sniglar sig fram. Är mitt inne i vecka 31 (30+4) idag och det känns som en evighet till 9/12! Tänk att alla fredagsfinaler i Idol utom själva finalen ska vara innan vi har BF! De har inte ens börjat än ju! HIhi.

Näe... jag hoppas tiden kan speeda upp lite igen snart! Fast å andra sidan har jag börjat noja rejält inför förlossningen så vete tusan hur det ska gå ihop. =)

• mynona
    Laelia skrev 2010-11-26 10:38:20 följande:
    Wiley:
    Jag kanske ska ta lite magnesium då Och du kan ju kompensera genom att äta extra järn, det gör ju magen trög!
    Haha, måste bara säga att det där med järn stämmer verkligen inte för alla. För mig var det en pina den period då jag behövde ta en järntablett per dag för jag blir superdålig i magen av dem... Nu behöver jag bara ta en ca var tredje dag tack och lov!
  • mynona
    Pigelinen skrev 2010-11-29 17:44:12 följande:
    Var hos BM idag och fick ett bälte, ska bli bra och se om det ger resultat. Ska på ordinarie koll på torsdag så om de inte har hjälpt till då så får vi se vad som händer då. Har varit ledig och egentligen haft en jättebra dag men är så trött och matt nu... har hela köket med disk och så har elektriken varit här så det är "skräp" lite varstans där han varit men jag orkar inte... och så får jag panik över att det är stökigt osv... ond cirkel...
    Hoppas det hjälper dig! I så fall önskar jag att jag hade fått tips om sjukgymnast tidigare.. Som det är nu kan jag ibland knappt lyfta foten för att ta på mig byxorna eller skorna utan att tjuta av smärta. :S

Men känns inte så lönt att betala för ett bälte nu när jag är i v 39....

Hoppas mer på att bebisen är sugen på att komma ut och träffa sina föräldrar snart istället! Fast det är inte mycket som tyder på det... Haft enstaka förvärkar men inte ens varje dag... 9 dagar kvar till BF nu. Helt otroligt vad fort tiden har gått när man tänker efter!
  • mynona
    dazazz skrev 2010-12-05 13:06:26 följande:
    En ny liten ivf-bebis har kommit till världen! 1/12 kl 0303 tittade lilla Isabella ut :) Amningen gick åt fanders men vi mår bra båda två ändå :)
    Stort GRATTIS till lilla tjejen! Hoppas allt gick bra i övrigt!
  • mynona

Idag är jag på BF+3... har haft mensvärk om kvällarna sedan i måndags men det har alltid gått över tills morgonen.. tills i natt då jag vaknade vid 4 efter ett par timmars sömn och hade ondare... sedan dess har jag även haft stunder med ondare ont som börjar från ryggen och skjuts fram till ljumskarna typ... i början kanske ett par tre gånger per timma och nu ca var 10e minut....

Vet inte om det kan vara på gång att hända något nu? Har inte kunnat sova mer än några minuter i taget sedan 4.

Hoppas hoppas det händer nu... Men jag tycker att dessa värkar, vilket jag i alla fall gissar på att det är (?, inte känt något liknande förut) gör mycket ondare än jag hade förväntat mig. 

• mynona

Fast inget vatten eller slempropp har synts till... kan det ändå vara nära tror ni?

• mynona

Det blev en liten luciabebis i måndags. =)

Klockan 4 på måndag morgon var vi inne på förlossningen efter att jag stått ut i ett dygn hemma. Och till sist efter 3 (!!!) timmars krystande då jag måååånga gånger trott att jag skulle ge upp behagade Bianca till slut komma ut klockan 19.10. Hon var medtagen och skrek inte samt var lite blå... men efter lite skrubbande och sugande så kom det första ljudet och mitt hjärta kunde börja slå igen.

Jag förstod ingenting när jag fick henne till mig, en liten tjej på 2 960 gram och 50 cm.... 97 % av min omgivning hade bestämt hävdat att det är en kille vi väntade och min BM viktuppskattade bebisen några dagar tidigare till att väga ca 3 800 - 4 000 gram. Haha. =)

Hon är heeelt perfekt. Jag kan verkligen inte se mig mätt på Amningen har inte kommit igång så jättebra än tyvärr...

Bianca vill inte riktigt äta så ofta och länge som hon borde och min mjölk har inte strömmat till så mycket än heller... Vet inte riktigt när det brukar ske. Men vi kämpar på tills måndag åtminstone då BVC kommer på besök.

• mynona

Det var längesen jag var inne och kollade här...

Jag skickar också många kramar och önskningar om bättring för Rebecka till er, Bejbi! Jag kan inte föreställa mig hur man tar sig igenom en sådan upplevelse.. tårarna rinner när jag försöker sätta mig in i hur det måste kännas. Som sagt, jag hoppas verkligen att allt slutar så väl det bara kan!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4