Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

hej får man hänga på här är i 4+2 idag efter syskon FET på SU.

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Pigelinen
    Fru Z skrev 2010-05-29 10:54:16 följande:
    Var på min första infoträff igår på MVC. Blir lite lätt trött ibland på dessa BM som ska räkna enligt att alla kroppar fungerar likadant. Jag har PCO och därmed har jag väldigt oregelbunden cykel den ena längre än den andra. Men den enda saken jag kan vara "säker" på är när jag fick utslag på äl-stickorna å att jag två veckor senare testat positivt på gravtestet. Men då ska BM ändå räkna ifrån senaste mensdag. Å när jag sedan säger när den var så blir kommentaren "Oj, det var en lång cykel. Kan det verkligen stämma." Så då räknar hon ut att jag är i v9 redan fast om vi går efter äl så är jag bara i v6. *suck*Men av den anledningen så var det inte så svårt att få till ett tidigt UL för hon var ju tvungen att säkerställa vilken vecka jag eg är i Så jag har fått tid för UL den 21/6. Ska bli skönt att få se pyret då.
    hihi ja inget ont som inte har något gott med sig
  • Pigelinen
    Fru Z skrev 2010-05-30 14:41:53 följande:
    Hoppas ni alla blivit riktigt uppvaktade idag på mors-dag, både blivande och ni som redan är mödrar. Jag har fått Leilas senaste kokbok - fast illamåendet sätter stopp för mig att njuta riktigt av den
    Hej nej här har det inte firats alls, min man är inte bra på att komma ihåg sånt...
  • Pigelinen

Måste ha råd... vi har 18 mil enkel resa till SU och ska på VUL nu på onsdag. Vi har en IVF dotter på snart 2 år och vi har planer på att ta med henne och sen efter VUL gå på liseberg. Men vad säger folk om att man har med ett barn till SU? Och hur gör vi på själva VULet,? Någon som har erfarenhet?

Sen till ytterligare ett problem vi är klara på kliniken vid 10 o Liseberg öppnar inte fören 13, ska äta lunch men vad mera? Vill inte göra något allt för jobbigt då jag tror att vår dotter kommer att få tillräkligt med intryck den dagen.

• Pigelinen

hej hej är i v 12 och det känns som en evighet tills bebben kommer ut för mig när man läser om er som snart är framme

jag är så sjukttrött och grymt trött på att må illa, det är ju sommar, vill orka göra massa men icke, ligger helt utslagen i soffan idag.... sorry att jag beklagar mmig men jag måste bara

• Pigelinen
    Wiley skrev 2010-07-08 20:00:46 följande:

Myssnuff: Stort grattis till en finfin Oskar! Lycka till och njut och mys ordentligt nu!

Grymt sa grisen: Välkommen hit!!! Du är inte ensam om att vara i startgroparna, vi är flera här inne. När har du BF? Själv är jag i v.14 och vet att Haz ligger mig hack i hälarna Flört kanske var det  även någon mer...
    Jag mådde också otroligt illa de första veckorna, men som alla andra redan sagt, så går det faktist över även om det inte känns så just då, stå ut!

Gjorde KUB testet igår. Allt såg fint ut. Nu kan man slappna av och njuta av graviditeten. Någon här som gjort det testet? Vad de är duktiga, de som gör det!!! Och så underbart att få se lill*nGlad röra på sig och höra hjärtat slå.

Tack, men jag har varit här ett tag men har inte skrivit så mycket
    Jag är i v12, BF 30/1.

Myssuff: GRATTIS!!!
  • Pigelinen
    Pigelinen skrev 2010-07-08 20:03:52 följande:
    Tack, men jag har varit här ett tag men har inte skrivit så mycket
    Jag är i v12, BF 30/1.

Myssuff: GRATTIS!!!
    Nä jag är inte bara gravid jag kan tydligen inte räkna heller... jag är bara i v 11...
  • Pigelinen
    IVFmamma skrev 2010-07-16 19:41:23 följande:
    Här blir inga barn gjorda... BF+9 idag, känns ändå rätt bra att jag har fått ett slutdatum, har jag inte fött innan 26/7 så blir jag igångsatt, är då i v.43+0. Jag försöker njuta av att jag är gravid då jag räknar med att det är sista gången jag är det och sen när väl bebisen är ute så går det så fort. Man hinner knappt fatta att man har fått barn och helt plötsligt kan de äta själva.....
    Men samtidigt längtar jag ihjäl mig...
    Så det är mkt blandade känslor..
    Förstår det. Hur är det med din man? Är han frisk än? Du ska se att bebben snart kommer ut nu
    KRAM
  • Pigelinen

Det är bra jobbat

När jag väntade Filippa så bokade jag in mig på en tjejkväll på BF+5... hon kom dagen innan...

Hur har alla det med namn?
    Vi har börjat fundera men vi är långt från ense ännu, är ju bra att vi har väldigt lång tid kvar då

• Pigelinen

Vi har inga killnamn men Julia o Hilda som tjejnamn men Hilda tycker min man inte passar med vårt efternamn, jag tyckte samma förut men vant mig och gillar det starkt nu...

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4