Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

I morogn ska jag ringa MVC och prata med BM, ska dit på torsdag men jag har så jukt ont i fogarna så jag tänkte se om de kan kontakta sjukgymnasten el vem de nu är och då tänkte jag att ån är ju några dagar innan torsdag...
    Igår var vi på stan och sen hade jag så ont så jag ville helst gråta, så fort jag rörde mig så gjorde de sjukt ont. Idag har inte jag varit utanför huset och då är det nästan helt bra men jag kommer ju inte kunna vara inomhus och helt stilla i två månader till. Idag har min man varit hemma men imorogon är en ny arbetsvecka...

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Pigelinen

Var hos BM idag och fick ett bälte, ska bli bra och se om det ger resultat. Ska på ordinarie koll på torsdag så om de inte har hjälpt till då så får vi se vad som händer då. Har varit ledig och egentligen haft en jättebra dag men är så trött och matt nu... har hela köket med disk och så har elektriken varit här så det är "skräp" lite varstans där han varit men jag orkar inte... och så får jag panik över att det är stökigt osv... ond cirkel...

• Pigelinen
    Fru Z skrev 2010-11-29 18:50:46 följande:
    Wiley, vad bra att allt ser bra ut. Kul att få gå på studiebesök på BB sådant fick inte vi här i Skövde göra. Även om det inte var något kul att se på i längden heller

Grymtis, vad bra att du kunde få ett bälte så snabbt. Å gällande stökighet. Ibland är bästa lösningen bara att blunda Sedan när man har mer ork så kan man ta tag i det andra.
    Svärmor jobbar ju som BM på BB och hon har berättat om att de är två orsaker till att Skövde slutade med besöken för det första så var det lite tid för personalen, ingen hann med besöken men framför allt så hade det med sekritesen för de som skulle föda att göra. Inte så kul att gå där inne och ha ont och vagga, kanske blöda, ha riktigt ont osv och så kommer det in ett gäng på studiebesök... och sen går gästerna därifrån och vips så vet alla vem som håller på att föda...
  • Pigelinen

Håller med föregående talare, det går framåt

Här betalar man 100kr för ett bälte och får tillbaka 75kr när man lämnar åter, så totalt 25kr, helt ok tycker jag Det är inte sjukgymnasten som håller i det uten BM själv. Tycker dock att bältet trycker på blåsan... inte skönt...

Sitter o väntar på att en hantverkare ska ringa o tala om pris på ett badkar... vi har hittat ett på internet som är nersatt men vi vill kolla vad vår lokale röris tar men vet inte riktigt vilket år han tänkte ringa

• Pigelinen
    dazazz skrev 2010-12-05 13:06:26 följande:
    En ny liten ivf-bebis har kommit till världen! 1/12 kl 0303 tittade lilla Isabella ut :) Amningen gick åt fanders men vi mår bra båda två ändå :)
    Åh vad härligt och GRATTIS till Isabella!!!

Själv har vi ca 7v kvar även om jag inatt började fundera på om jag kommer gå tiden ut denna gång... hade såna sammandragningar hela natten... brukar ju bara ha dem på dagarna. Men nu har jag tagit det lugnt hela dagen och ska fortsätta så o då har det lugnat sig lite. Har inte "tid" att få bebbe än Min man jobbar dessutom borta under veckorna året ut o är bara hemma på helgerna. Men from tisdag denna vecka som kommer, kommer jag att omfördela min arbetstid, kommer jobba två timmar mindre på tisdag och det känns bra. Sen är det inte många arbetsdagar kvar innan jul. Sen blir det soffan
  • Pigelinen
    Laelia skrev 2010-12-06 08:12:48 följande:

Tjejer:
    Har ni vaccinerat er mot influensa/influensorna?
    Jag hade fått uppfattningen att man inte var i nån riskgrupp om man vaccinerade sig mot svininfluensan förra året. Men så pratade jag med min syster och hon säger att man är en riskgrupp som gravid nu med, hon bor i Stockholm så dom kan ju ha andra rekommendationer där. Hon var tvungen att vaccinera sig nu med i v30.

här frågade jag och de anser en bara som riskgrupp som gravid om man inte fick ifjol. Vilket jag fick så jag har inte tagit något vaccin iår.
  • Pigelinen
    mynona skrev 2010-12-12 12:29:58 följande:
    Idag är jag på BF+3... har haft mensvärk om kvällarna sedan i måndags men det har alltid gått över tills morgonen.. tills i natt då jag vaknade vid 4 efter ett par timmars sömn och hade ondare... sedan dess har jag även haft stunder med ondare ont som börjar från ryggen och skjuts fram till ljumskarna typ... i början kanske ett par tre gånger per timma och nu ca var 10e minut....

Vet inte om det kan vara på gång att hända något nu? Har inte kunnat sova mer än några minuter i taget sedan 4.

Hoppas hoppas det händer nu... Men jag tycker att dessa värkar, vilket jag i alla fall gissar på att det är (?, inte känt något liknande förut) gör mycket ondare än jag hade förväntat mig. 
    åh vad härligt... ja inte att du har ont men att de är på G.. Själv har jag 49 dagar kvar... men är helt matt i kroppen, så himla trött... skulle kunna sova i tre år känns det som.
  • Pigelinen
    mynona skrev 2010-12-12 14:49:44 följande:
    Fast inget vatten eller slempropp har synts till... kan det ändå vara nära tror ni?
    Behöver inte gå alls innan, jötteolika. I mitt fall så gick slemproppen 5v innan F föddes medan mina syskon aldrig varken haft vattenavgång el blivit av med proppen.
  • Pigelinen
    IVFmamma skrev 2010-12-14 14:31:23 följande:
    Hon har väl varit pigg och glad hela tiden, bara andas tungt och hostar massor + feber runt 38-39grader
    skönt att hon är pigg men jobbigt ändå.

Själv har jag haft den tyngsta arbetsdagen ever rent smärtmässigt idag, var påväg att gå hem, tur att jag har goa elever som är förstående o förstående kollegor... Mamma har "tröstat" mig med att foglossningar oftast bara blir värre o värre... tack för den televärkat...
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4