Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

arbetat sista passet idag även om jag har avslutningen nästa vecka. Borde åkt hem o vilat men ville vara effektiv så jag åkte till Skövde med Filippa o storhandlade själv så nu är jag helt slut, vill bara gråta... att jag inte lär mig att jag inte har samma ork som innan... sitter nu o väntar på att gubben kommer hem så att jag kan lägga mig i badet...

• Pigelinen

Mysigt med RUL.

Här sparkar Pyret massa HELA tiden... kommer inte ihåg om Filippa gjorde likadant när hon låg i magen.

Idag har vi grejat och fixat de sista julklapparna. Men jag känner det i fogarna... så jobbigt.

• Pigelinen

Mynona: Stort grattis till tjejen!!!

Jemema skrev 2010-12-18 07:45:00 följande:
    Mynona, grattis!! Hon är jättesöt, och vilket fint namn hon har fått!

Grymt, härligt med alla sparkar. Det är likadant här, och jag njuter hela tiden!
    vist är det bra att de sparkar men jag börjar nästan tröttna nu, sparkar ju HELA tiden och massor...
  • Pigelinen

God jul!!!

Nu är det drygt en vecka till som vi måste knipa om vi inte vill ha 2010 bebbar Min trycker på som bara den och jag har massa förvärkar vilket gör att jag går på lågvarv nu fram till nyår Det är ju trotts allt drygt en månad kvar till BF så det vore ju bra om bebben får växa till sig lite mera. Min är ju inte så stor, ligger på understa kurvan. Dottern låg på normalkurvan och vägde då 3675g som nygräddad på BF+3.

• Pigelinen
    IVFmamma skrev 2010-12-24 16:17:11 följande:
    Som tur är avgör inte magstorleken storleken på bebisen, syrran ena pojke som hon fick 14 dagar efter Judith vägde 5,2 kg och Judith vägde 2,8kg ch min mage var större..

God Jul på er!!
    nä men enligt min BM så är det mycket ovanligt att bebisar i små magar väger mycket. Däremot kan det vara tvärtom.  o jag ligger på understa kurvan så BM har beräknat födelsevikt till ca 3kg om jag går tiden ut, vi får väl se

Har nu tagit det super lugnt och då avtar sammandragningar o förvärkar så det är ju skönt. En vecka till sen kan jag börja leva igen Hatar att bara ligga på soffan, får panik när man inte kan göra något.

Här har julen varit jättemysig och behaglig, är halvägs nu då vi har firande ikväll o i morgon också. Vi drog ut på det istället för att det inte ska bli för mycket. PAssar F bra också för hon hinner inte med att öppna alla julklapapr annars.
  • Pigelinen
    Fru Z skrev 2010-12-27 10:11:12 följande:
    Sista veckan för detta året - gött! Ser fram emot 2011 Julen har varit väldigt skön här hemma. Har njutit en massa av att få fira första julen i vårt hus. Å julmyset fortsätter några dagar till.

Bejbi, vad skönt att veta det redan innan om plan KS.

En sak som inte har varit bra med all den här ledigheten är att jag på nytt börjat gruva mig för fölossningen och att spricka... Iom att magkurvan pekar uppåt nu så börjar jag nu fundera på om det inte är så att bäbisen ändå blir större än systra sin. Jaja, få se vad som sägs imorgon då vi ska på förlossningförberedandesamtal hos BM. Dags att sätta sig och skriva brevet till förlossningen också, blir nog lite annorlunda denna gången än första. Mycket kortare har jag en känsla av
    Tror inte att du behöver oroa dig. Min kompis barn nr 2 var MYCKET större än 1an men hon sprak INGET med nr 2 men med 1an... nu är ju kroppen "van"

Jag har skrivet ett brev denna gång, gjorde jag inte förra gången men nu ville BM att jag skulle det pga mitt bäcken som hoppar ur led. Annars litar jag på deras omdömen

här har jag dock börjat plocka fram saker att ha i BB väskan, frågan är bara vart vi al alla väskor nu när vi flyttade i höst.. hihihi får väl ta en plastpåse annars

Har en förkylning som har hoppat på mig, det har jag ju inte beställt... illa...
  • Pigelinen
    Wiley skrev 2010-12-27 17:32:25 följande:
    Har varit på mvc idag och skrivit förlossningsbrev tillsammans med bm. Den blev rätt kort, vet inte riktigt vad jag har att vänta mig. Bebisen följer kurvan bra, fast i nedre kanten, undra om det betyder att det blir en liten en? 
    Magen är iaf enligt bm kompakt och liten, men som ni tidigare skrivt här kanske inte storleken spelar så stor roll.

Vad har ni anvät för smärtlindring tidgare ggr?
    Har nån här erfarenhet av en sk graviditets korsett att ha på sig efter graviditeten för att få ihop magmusklerna igen?
    Jag hade bara lustgas sist o det finkade bra tycker jag.
    Efter F födde hade jag vanliga troskorsetter på mig, över vanliga trosorna. Ett knepp som jag fick av en äldre dam, så gjorde man tydligen förr
  • Pigelinen
    Wiley skrev 2011-01-03 10:16:55 följande:
    Nu börjar det vara riktigt svårt att sova längre stunder, vaknar ung. en gång i timmen *gäsp* 
    Vet inte riktigt vad jag ska göra, är trött mest hela tiden...
    Hoppas den lille är snart sugen på att uppleva stora världen utanför magenSkrattande längtar...9dgr kvar till BF...
    det går framåt, här är de 27dagar kvar. Men jag sover som en gris hela nätterna men är fortfarande lika trött när jag vaknar. Vill ha min energi tillbaka, någon som sett den?
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4