Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

skönt att det känns bra på jobbet. Jag jobbar också tre dagar i veckan, eller två o en halv, tis on och halva torsdagen.
    Nu har även jag åkt på höstens första förkylning, känns ok. Vi ska på minisemester nu på onsdag så det är skönt att det komemr nu för då har jag ju chans att det går över tillsdess.

Jag är grymt trött men i samma veva som jag började jobba efter två månaders semester började min man att veckopendla så jag har fått ta allt här hemma med Filippa o inskolning på nytt dagis samt packning inför flytten om exakt två veckor. Men nu ska han vara hemomkring ett tag, skönt!!! Borde packa idag men är så trött och tung i huvudet så det får bli senare... men innan onsdag SKA de mesta vara nerpackat.

Har dessutom fått lägre blodtryck, har alltid lågt men nu är övertrycket 90 och ibland än mindre och då svimmar jag, mindre kul men det får bara funka. Tror att det är min kropp som säger ifrån lite ska bara lära mig att lyssna till den också Men nu har jag börjat dricka en kopp kaffe per dag och det piggar upp lite. Kaffe höjer blodtrycket därav att jag dricker det, men har även märkt att det underlättar min tröga mage så jag ser det som en vinn/vinn situation. Jag är egentligen en kaffekärring men har inte druckit sen vi bestämde att vi skulle köra igen.. Men nu är jag ju så långt gången så jag tror att det är ok, har pratat med svärmor som är BM och hon sa att det inte var någotn fara med en kopp om dagen.

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Pigelinen
    Wiley skrev 2010-09-06 08:23:28 följande:
    Härligt med minisemester.
    Var själv iväg till Koster på en lång weekend förra veckan och det gjorde riktigt gott Solig. Kändes som sista semestern och krafsamlingen inför hösten, men det är ändå skönt att veta att det bara är några månader kvar att jobba.
    Inatt har jag fått ligga på soffan här hemma mannen är magsjukKräks, gissar på matförgiftning men kan också vara den vanliga magsjukan, hur som helst så brukar det gå över ganska snabbt som tur är.
    Nu hoppas jag bara att jag ska slippaObestämd. Är just nu storförbrukare av handspriten.

Haz: Vad skönt att det kändes bra att börja jobba igen och att du trivs med det nya, hoppas det håller i sig.

Grymtis: Lite nydfiken bara...vad jobbar din man med? Låter jobbigt med veckopendling.
    Ja det ska verkligen bli jätteskönt och välbehövligt, vi tillträder vårt hus 15/9 så nu lever vi i kartonger så de ska bli skönt att få släppa allt o komma bort!!!

Jobbigt med magsjuka, både de o förkylning går just nu på skolan...

Min man är egenföretagare inom jord och skog, dels är han grävmaskinist men han har också en skogsmaskin. Nu är det som grävmaskinist han jobbar då det saknas sånna på byggen. Tack och lov har han nu blivit flyttad till ett bygge närmare hemma så nu ska han bo hemma i en månad.
  • Pigelinen

Jag ska på kontroll nu på torsdag, ska bli kul att mäta och lyssna och sånt. Dock upplever jag magen som att den har sjunkit ordentligt, tycker att det är tidigt men de är säkert normalt... Har blivit så anfådd och "stor" och då är jag BARA i v 26 nu...

• Pigelinen
    IVFmamma skrev 2010-10-19 21:17:14 följande:
    Ni får INTE skriva sånt här, man blir ju så sugen...Flört
    nä... gravid vill jag aldrig vara igen, orkar inte med det
  • Pigelinen

Även fast vi verkligen kämpade för  att bli gravida så har jag mått så dåligt under större delar av båda dessa graviditer så nu är jag nöjd Hoppas bara nu att allt går bra med Pyret i magen så att vi nu kan njuta av barnen o slippa graviditeter Vist är det helt otroligt att man kan uppleva det så olika.

• Pigelinen

hej hopp varit hos BM idag och allt var bara bra, magen växer som det ska, lite mindre SF mått denna gång än när jag väntade Filippa vilket jag blev förvånad över, så jag får väl sluta tycka att jag är fet Men ligger helt inom det normala

• Pigelinen

Har en kompis i stockholm som är i v 14 och där har de träffats vid v 6 i en grupp, hon tyckte de var bra då endel av de andra hade ställt frågor som hon inte hade tänkt på. Sen tyckte hon att det var skönt att prata med andra nygravida eftersom hon inte ville berätta ofentligt redan då.

• Pigelinen

hej hopp... nu äntligen har jag ledigt i  dagar, ska bli så skönt. Jag var riktigt nära att bryta ihop denna veckan, är superstressad och det påverkar magen minst sagt. Men som sagt, nu är jag ledig, så nu ska jag njuta. Dessutom har det lugnat sig ltie av allt som stressade upp det.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4