• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Anonym (Orolig som tusan)

Med glädje så lämnar jag er nu då det visats sig att det bor en bebis i min mage.. Lycka till allihopa..

• tjejen88
    Anonym (Orolig som tusan) skrev 2015-03-12 14:29:36 följande:

Med glädje så lämnar jag er nu då det visats sig att det bor en bebis i min mage.. Lycka till allihopa.. phpHDCGmT01736.jpg

Stort grattis :)
  • Anonym (Orolig som tusan)
    tjejen88 skrev 2015-03-12 19:36:39 följande:
    Stort grattis :)
    Tusen tack.. Är så lyckliga..
  • tjejen88
    Anonym (Orolig som tusan) skrev 2015-03-12 20:25:04 följande:
    Tusen tack.. Är så lyckliga..
    Det förstår jag :) Här längtar och väntar vi med... Men plusen lyser med sin frånvaro tyvärr

Lycka till och grattis igen :D
  • Anonym (123456)

Nu behöver jag lite pepp igen

Ni som är gravida eller fått barn efter mola kan ni inte skriva något ord så man får lite hopp om en bebis efter mola :)

Tack och kämpa på!!!

• FruA78

Hej jag hoppar in här. Fick missfall nummer två nu i februari. Skrapades den 13 februari då de trodde det var ett x eller mola. Fick besked att det var en partiell mola den 21 mars. Lungröntgen 1,5 vecka efter det och allt såg bra ut. Blodprovet var nere på 2 inom 8 veckor. Hur länge har ni som haft partiell mola haft graviditetsförbud? Först sa doktorn 3 månader och sedan 6 månader. Har haft kontakt med andra läkare som sagt 3 månader är de nya riktlinjerna. Känner mig osäker nu när jag vågar börja försöka.

• Anonym (Hej)
    FruA78 skrev 2015-04-30 21:19:38 följande:

Hej jag hoppar in här. Fick missfall nummer två nu i februari. Skrapades den 13 februari då de trodde det var ett x eller mola. Fick besked att det var en partiell mola den 21 mars. Lungröntgen 1,5 vecka efter det och allt såg bra ut. Blodprovet var nere på 2 inom 8 veckor. Hur länge har ni som haft partiell mola haft graviditetsförbud? Först sa doktorn 3 månader och sedan 6 månader. Har haft kontakt med andra läkare som sagt 3 månader är de nya riktlinjerna. Känner mig osäker nu när jag vågar börja försöka.

Jag fick 6 månaders förbud från det att värdet låg på noll... :-/
  • Anonym (Hej)
    FruA78 skrev 2015-04-30 21:19:38 följande:

Var det din andra mola? Eller var första missfall och nu mola?!
  • FruA78

Tack för svaret Hej. Vad drygt med 6 månader :( Vet inte hur jag ska göra när doktorerna ger olika svar. Jag kör nog på 4,5 månad så blir det ett mellanting. Först skulle jag lämna blodprov en gång i månaden sen ringde en annan doktor några dagar senare för att meddela hcg som då var nere på noll att det inte behövs lämna mer blodprov. Den första läkaren ringer upp och säger att jag ska lämna blodprov i 6 månader. Blir helt slut av att tänka hur jag ska göra. Vill inte riskera min hälsa men blir alldeles förvirrad av de.

Hur länge har du kvar på förbudet?

• FruA78

Hej: Första missfallet var ett vanligt missfall. Nu senast var det en mola. Kommer vara nervös och orolig nästa gång jag kommer bli gravid. Först tog det ett år att bli gravid och vid den graviditeten slog hjärtat vid vul men vid nästa vul hade den nog dött samma dag som vi såg hjärtat slå. Andra graviditeten missfall igen och som visade sig vara en mola :( Blev helt knäckt när jag fick beskedet att det var en mola. Men nu vill jag bara fortsätta försöka få en liten.

Svar på tråden Mola/Druvbörd