Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

Mola/Druvbörd

Hur snabbt får man svar på lungrötgen?! :)

• Anonym (Hej)

Pia87: Grattis :) Hade ju ändå sjunkit en del. Var det 2 veckor sen du tog eller 1 månad?!

De kan alltså se direkt när man är där hur det ser ut på lungrötgen?! Om lungröntgen är bra, får man ändå göra skicktröntgen då?!

• Anonym (Hej)

Pia87: Okej... Så de satte in cellgift så fort de såg att värdena steg?! Vad låg ditt värde på innan det steg?! Hur starka cellgifter får du?! Hur länge har du fått det?! När skrapades du?!

Orolig själ...

• Anonym (Hej)

Pia87: Jobbar du eller är du sjukskriven?! Skönt att det sjunker stadigt! När kommer de sluta med cellgiftet?! När du är nere på 0?! Har du 1års graviditetsförbud efter att de slutat med cellgiftet?! Mycket man undrar över...

En dum fråga kanske men om man får cellgifter och värdet aldrig sjunker till noll, vad gör man då?!

• Anonym (Hej)

Tack för jättebra information!!!! Det är skönt att få kött på benen så man vet lite mer om allt..... Har du/Går du hos psykolog?! Varför/varför inte?! Har du barn sen tidigare?

• Anonym (Hej)

Ja, samma här... Letar hysteriskt efter allt som finns och det går inte en dag utan att man tänker på det och är nervös/orolig... Väldigt jobbigt psykiskt! Men man måste ju försöka hålla humöret uppe ändå... inte alltid det lyckas dock men visst försöker man!

Tycker du att du blir behandlad bra av sjukvården?! Får den information du behöver, osv?

• Anonym (Hej)

Någon som vet varför de är så hårda med att värdet ska gå ner till 0 inom 8 veckor för att det ska vara "normalt" eller vad man nu ska säga?!

• Anonym (Hej)

Ja, Pia87, ibland känner man att kunskapen är väldigt dålig och att de sällan kan ge snabba och direkta svar... Verkar också som att svaren kan skilja sig lite åt och även hur hård man är?! Eller bara jag?!

On lungröntgen sett bra ut, har ni fått göra skiktröntgen ändå?

• Anonym (Hej)

Någon som vet förresten, är normalt värde 0 eller 2?! Eller något annat?! :)

• Anonym (Hej)

Pia87: Nej, det finns väl en anledning som sagt varför de inte har så mycket kunskap om vi är så få som drabbas :( Men de gör väl sitt bästa :)

Om alla värden är bra inom 8veckor, är det graviditetsförbud 6 månader från skrapningen då eller från när värdet låg bra?!

Har hört något om att det kan bli svårare att skaffa barn efter en mola... Vet du något om det?!

Tack för alla svar och hjälp :)

• Anonym (Hej)

Tack snälla för fina svar och engagemang. Vissa dagar känns bara hemska... Likgiltig, ledsen, arg, avundsjuk och allt möjligt... Känslorna bara rusar och går om varandra! Hur tänker ni?! Hur peppar ni er själva?! Hur får ni bort de "onda" tankarna eller hur bearbetar ni dem?! Oron, ångesten och ledsamheten?! Tillåter ni er att vara ledsna och blicka tillbaka på det som hänt/händer eller försöker ni "bara" se framåt?!

Vet inte hur man ska hantera allt?! :'(

• Anonym (Hej)

Just på tal om allt som är psykiskt jobbigt... Hur har era relationer påverkats av det här?! Vi (jag och min samvo) har ett väldigt öppet förhållande och pratar väldigt mycket om allt, men jag kan ändå känna ibland att jag inte riktigt blir förstådd? Att på något sätt känner man sig ibland så ensam i det hela ändå? Även att man har sin sambo/vänner/familj? Någon som känner igen sig?!

• Anonym (Hej)
    FruA78 skrev 2015-04-30 21:19:38 följande:

Hej jag hoppar in här. Fick missfall nummer två nu i februari. Skrapades den 13 februari då de trodde det var ett x eller mola. Fick besked att det var en partiell mola den 21 mars. Lungröntgen 1,5 vecka efter det och allt såg bra ut. Blodprovet var nere på 2 inom 8 veckor. Hur länge har ni som haft partiell mola haft graviditetsförbud? Först sa doktorn 3 månader och sedan 6 månader. Har haft kontakt med andra läkare som sagt 3 månader är de nya riktlinjerna. Känner mig osäker nu när jag vågar börja försöka.

Jag fick 6 månaders förbud från det att värdet låg på noll... :-/
  • Anonym (Hej)
    FruA78 skrev 2015-04-30 21:19:38 följande:

Hej jag hoppar in här. Fick missfall nummer två nu i februari. Skrapades den 13 februari då de trodde det var ett x eller mola. Fick besked att det var en partiell mola den 21 mars. Lungröntgen 1,5 vecka efter det och allt såg bra ut. Blodprovet var nere på 2 inom 8 veckor. Hur länge har ni som haft partiell mola haft graviditetsförbud? Först sa doktorn 3 månader och sedan 6 månader. Har haft kontakt med andra läkare som sagt 3 månader är de nya riktlinjerna. Känner mig osäker nu när jag vågar börja försöka.

Var det din andra mola? Eller var första missfall och nu mola?!
Svar på tråden Mola/Druvbörd