• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Anonym (Orolig som tusan)

Måste fråga er..

Jag har plussat på några tester, men fick ont i Torsdags och fick komma på förlossningen, där gjordes ett Vul och det syntes ingenting förutom en förtjockad slemhinna, ingen gulesäck INGENTING. Det tog prov på mina hormonnivåer och jag hade 486 och jag ska tillbaka i morgon för ett nytt test.. Kan detta vara ett tecken på druvbörd?

Eller kan jag ha sån "tur" att det bara är för tidigt?

• Anonym (ABC)
    Anonym (Orolig som tusan) skrev 2015-02-28 19:35:04 följande:

Måste fråga er..

Jag har plussat på några tester, men fick ont i Torsdags och fick komma på förlossningen, där gjordes ett Vul och det syntes ingenting förutom en förtjockad slemhinna, ingen gulesäck INGENTING. Det tog prov på mina hormonnivåer och jag hade 486 och jag ska tillbaka i morgon för ett nytt test.. Kan detta vara ett tecken på druvbörd?

Eller kan jag ha sån "tur" att det bara är för tidigt? phpDRi5j219902.jpg

Min undran är: Har du haft en druvbörd förut? När i så fall? Vad sa de på förlossningen?

Håller tummarna för att det är en liten där inne :)
    Anonym (ABC) skrev 2015-03-01 10:08:36 följande:
    Min undran är: Har du haft en druvbörd förut? När i så fall? Vad sa de på förlossningen?

Håller tummarna för att det är en liten där inne :)
    Nää det har har aldrig hänt mig.. 4 friska barn sen tidigare men dock några MF.. Är där nu och inväntar dom sista proverna.. Är så rädd..
    Anonym (Orolig som tusan) skrev 2015-03-01 10:10:40 följande:
    Nää det har har aldrig hänt mig.. 4 friska barn sen tidigare men dock några MF.. Är där nu och inväntar dom sista proverna.. Är så rädd..
    Proverna va bra, men det syntes inget foster.. Ska tillbaka om 2 dagar för nya prover och nytt Vul..
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Orolig som tusan) skrev 2015-03-01 12:23:38 följande:
    Proverna va bra, men det syntes inget foster.. Ska tillbaka om 2 dagar för nya prover och nytt Vul..
    Håller alla mina tummar för dig... Vilken vecka är du i?!
    Anonym (ABC) skrev 2015-03-01 13:55:34 följande:
    Håller alla mina tummar för dig... Vilken vecka är du i?!
    Ja om jag det visste.. Sen ett mf i November har jag noll koll..
  • AnnaSKY

Hej igen,

Mer än en vecka har gått och jag har inte fått några provsvar ännu från analysen efter skrapningen den 19/2. Jag har ringt dit flera gånger för att kolla så att de inte glömt bort mig. Jag har inte varit på några efter kontroller heller. Jag har sedan i torsdags börjat må illa igen och är rädd att värdena har börjat stiga. Jag hade 155 000 innan skrapning (skulle vara i v.8)  men inget blodprov har tagits efter detta. Ska jag kolla upp varför jag mår illa eller invänta provsvaren?

Fick just veta Hcg värdet, i Torsdags låg det på 464 och igår Söndag 1298..

Detta säger mig inget och jag fick ingen bra förklaring.. Nån som kan?

• Anonym (h)
    Anonym (Orolig som tusan) skrev 2015-03-02 09:14:54 följande:

Fick just veta Hcg värdet, i Torsdags låg det på 464 och igår Söndag 1298..

Detta säger mig inget och jag fick ingen bra förklaring.. Nån som kan?

hCG brukar normalt fördubblas varannan dag till var tredje dag. 
    Anonym (h) skrev 2015-03-02 09:40:51 följande:
    hCG brukar normalt fördubblas varannan dag till var tredje dag. 
    Menas det att allt är bra då?
Svar på tråden Mola/Druvbörd