Mola/Druvbörd
Hej!
Hittade precis den här tråden och läser och läser och läser... Finns inte mycket info att hitta annars...
Vart ska jag börja?! Vid ultraljud i V13 kunde inget foster hittas, fick göra VUL dagen efter och då såg man ett dött foster i V7 plus att man misstänkte mola. Fick oerhört dålig info och skickades på skrapning några dagar efter. Efter skrapningen var informationen ännu sämre, jag fick fråga om allt och ändå visste de inget. Åkte hem med ett A4a papper med dålig info om ev. infektionsrisk... Ingen info om molan. Efter mycket tjat fick jag svaret att vänta en mens innan ni blir gravida. Åker hem och går igen psykiskt och fysiskt jobbiga veckor efter skrapning men ändå om förhoppningen att snart kunna bli gravida igen... När allt landat och känns hanterbart får jag ett samtal från läkare (4veckor efter skrapning, 5veckor efter upptäckt MA) som säger att jag har druvbörd och min värld rasar IGEN! Får återigen dålig info utan han vill träffa mig och har fått en tid imorgon, alltså 5 veckor efter skrapning, 6 veckor efter upptäckt MA... Har tusen frågor och kan inte fokusera på så mycket annat än det här! Till saken hör att jag fick mens för 1 vecka sen, men efter att ha läst här har jag förstått att det kan vara en annan blödning som inte är bra?! Kan någon förklara?!
Undrar om någon kan beskriva händelseförloppet?! Från man träffat läkare första gången och vad som händer sen?! Får alla röntgas?! Hur ofta tas prover?! Hur lång tid tar det?!
Tacksam för svar :)