Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Heeej Glassgrisen! Vad roligt att se dej! Förstår att det frestar på med en halvt handikappad man hemma, min kära man ska opereras i januari och jag bävar redan för misären. Det är verkligen inget livshotande tillstånd så han är förhoppningsvis på benen fort, men misääären....

• Mrs Firren

Hm, treårsåldern... Den får gärna dröja ett tag till. Just nu bävar jag för tvåårsåldern med tanke på hur arg Stella är som 18 månader... Det är tur att hon är så jävla glad och rolig också för de där utbrotten blir jag lite matt på. Fast det är ute så jättelilla än, bara värre än D var vill jag minnas. Jag minns tydligt att han också började testa gränserna i samma ålder men jag minns som sagt var inte att han blev lika arg. Jag minns däremot en del svettiga stunder den vintern han fyllde två, så jag gissar att sommaren med Stella kommer bli svettig den också. Är småsyskon extra arga och envisa förresten? Eller är det mer kopplat till personlighetsdrag?Jag förstår inte vad hon fått det ifrån, JAG är ju aldrig arg och inte hennes filbunke till far heller. //Oskyldig som ett lamm

• Mrs Firren

Snow - Hur hade dagen varit sen? Totalkaos eller okej? Apjobbigt med så tidig morgon, för alla inblandade.

• Mrs Firren

Skönt att dagen varit okej! Jobbigt att träta vid pyjamaspåtagning. En inte helt okänd företeelse hos oss heller... Just nu är Stella den som träter eftersom hon kommit in i fasen att ta av sig alla kläder man precis tagit på, inklusive pyjamas. Ikväll rök hon ihop med sin far. Jag har börjat ta på pyjamasen det absolut sista jag gör, då sliter hon inte av den iaf.

• Mrs Firren

Cilla - Kan det räcka att han sover på fsk mot slutet av veckan? Att han klarar sig utan de första dagarna men behöver sova tor, fre för att orka? Det var ett alternativ vår fsk lyfte fram när D var på väg att sluta sova på dagen.

• Mrs Firren

Snow - Fastande i 24 h låter väldigt, väldig länge!? Mr F säger att vårt landsting tog de samma tester men inga restriktioner vad gäller ätandet innan. Kan du inte ringa VC och kolla hur viktigt det är? Jag har gjort glukosbelastning som gravid men kan inte påminna mig att det var ett helt dygns fastande, 12 h kanske, men inte mer. Säger VC att det är superviktigt så skulle jag välja att göra det vid ett annat tillfälle. Det viktiga är väl att göra testerna över huvudtaget, inte att göra dem exakt nu?

• Mrs Firren

Gabi - Fy vilken otäck upplevelse! Hoppas verkligen att du slipper mer sånt. Jag har bara haft oregelbundna hjärtslag en gång och fått rejäl panik med hyperventilering som följd, men det var symtom på rejält långvarig stress.

• Mrs Firren
    Snowgirl skrev 2014-01-09 20:41:07 följande:
    Jag läste lite fel. Man fick inte äta efter kl 24. Det var inte 24 timmars fasta. Lite skillnad

Ha ha, vilken tur!
  • Mrs Firren

chiqita - Stella har alltid varit en evighetsmaskin som kan vara uppe hur länge som helst så vi började begränsa hennes dagsömn tidigt. Nu när hon är drygt 1,5 år får hon sova max 1 h både hemma och på förskolan. Hon får helst inte sova senare än kl 13 heller, så mellan 12-13 försöker vi få henne att sova. Lyckas inte alltid kan tilläggas, häromdagen somnade hon inte förrän 14.30 och fick då bara sova 20 min.

• Mrs Firren

Jossanjo - Hu, vad trist och påfrestande med utbrott (ja, ni andra också!). Det suger så mycket energi. För egen del har jag svårt att gilla just det läget, men försöker att inte bli arg (snarare avstängd). Tack och lov har D kommit ur den fasen nån gång i höstas, men jag minns att den höll i sig bra länge. :-/

Aigee - Vi resonerade som GHP och valde bort fosterdiagnostiken. Gjorde iofs vanligt UL men inget mer.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8