Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kate Lynn skrev 2014-03-26 07:38:12 följande:
    Firren - Önskar jag hade input om spiralen, men tyvärr!
    Heeelt okej.
  • Mrs Firren
    gabi007 skrev 2014-03-26 10:23:40 följande:
    Firren, så hormonspiral stoppar ej ägglossningarna? Hm...får tänka om
    Nä, inte den hormonspiralen jag har iaf, Mirena heter den.
    gabi007 skrev 2014-03-26 10:23:40 följande:
    Kasperina, det där med vikt kan vara riktigt stressande. T verkar i alla fall utvecklas! Hon har hittat sina händer och försöker ta tag i saker för att stoppa i munnen...kan fokusera i evigheter (typ). Hon är en liten skrutt och får väl vänja mig vid detta. Hon bär nu i alla fall 56 kläderna
    Jag förstår ju att man följer vikten på bebisarna, jag minns ju hur det var. Men nu när vi har ett barn som kartlagts både kors och tvärs och som inte ökar i vikt något speciellt, har vi fått höra av våra barnläkare att "så länge barnet växer på längden så ska det vara lugnt". David stod stilla i över ett år på 17,9 kg, sen hoppade han upp till 18,2 och har legat där senaste året. Jag ställde honom på vågen för någon vecka sen eftersom jag upplevde att han blivit så tung (trots att jag blivit starkare), och kanske kanske har han ökat till ca 18,5 kg. Men det är klart, att jämföra bebisar och femåringar är ju att jämföra äpplen och päron.

• Mrs Firren
    aigee skrev 2014-04-05 13:14:06 följande:
    En fråga... Hur förvarar ni våtservetter? Tycker paketen är så fula.
    Vi köper alltid Liberos servetter och de är smart förpackade tycker jag. Om förpackningen är snygg eller inte har jag aldrig funderat på. Däremot vet jag att Tupperware har typ en sån modell (i två storlekar) som den Galia tipsade om.
  • Mrs Firren
    Milla C skrev 2014-04-05 17:08:17 följande:
    Jag hittade ett paket våtservetter ifrån Huggies i skötväskan när jag tömde den för att ge bort den i början av året - så våtservetterna måste ha varit minst två år gamla. De var (och är) fortfarande blöta !
    Oj, kan inte bestämma mej för om det är bra eller dåligt... Förvånad
  • Mrs Firren

Vi 5 - Vad bra att ni bokat storstädning! Toppen! Vad skönt att få det ur världen.

• Mrs Firren

Poison - Jobbigt! Om jag inte minns fel käkade jag magnesiumtabletter senaste graviditeten för att slippa restless legs. Kolla med hälsokosten eller kanske Apoteket har numera. Det kanske kan vara värt att testa? Annars vet jag att min pappa äter ett par matskedar pumpakärnor varje dag för att slippa samma symtom.

• Mrs Firren

Poison - Gå till hälsokosten, det gjorde jag och där hade de olika sorter. Jag undrar om det inte var min BM som tipsade om magnesiumtillskott så då borde det ju vara så pass etablerat att personal på Apoteket borde känns till åkomman och möjlig lindring? Tänker jag, men det stämmer tydligen inte. Konstigt att inte Apotekspersonalen visste nåt.

• Mrs Firren

Poison - Okej. Pumpakärnor är också bra, innehåller mycket magnesium. Annars kan du ju testa ett annat Apotek om det finns fler att välja på, om du inte vill handla i hälsokosten.

• Mrs Firren

Hur var det nu med sexåringar? Lite extra känsliga? Har en son som på bara någon vecka blivit väldigt lättstött och gråter för saker som förut skulle gjort honom arg. Får nog läsa på lite...

• Mrs Firren
    Resande skrev 2014-04-09 10:14:32 följande:
    Mrs Firren känsliga minst sagt! Ska gärna visa vääääldigt tydligt när man blivit felbehandlad. Här är det mycket gråt (utan tårar) på extremt hög volym. Det är t.ex orättvist att övertrött P blir buren upp för trappan på kvällen.
    Tack för att du delar med dej! Har glömt att svara förut. Då ska jag försöka ha i minnet att det med stor säkerhet hör till åldern och att det går öööver.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8