Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi5 - Våra barn har sovit ute året runt i alla temperaturer. Vi har kört lite olika varianter beroende på just temperatur. Overall + ullfilt, fleeceoverall+ulltröja+åkpåse, vinterjacka+åkpåse i lammskinn. Och så vantar och mössa om det behövts. Generellt har jag nog klätt på dem för mycket och så har de vaknat svettiga som små grisar. Men om du har en schysst åkpåse eller sovsäck som Cilla säger (Everest har tydligen bra juniorstorlekar) så skulle jag satsa på en jacka till.

• Mrs Firren

Vi5 - Kan du inte köpa en overall på loppis el liknande, så kan hon sova i den? Om huvudsyftet blir att sova i den spelar det ju ingen roll om den är välanvänd, tänker jag. Då är hon skyddad och varm om du plockar upp henne.

En jacka och rejält med fleece/ull nedtill skulle också funka tycker jag. Även om du lyfter upp henne ur vagnen så kommer hon väl inte vara ute länge?

Vi har å andra sidan alltid kört overaller till våra, och kompletterat med jackor för kortare utflykter, typ till bilen el liknande.

• Mrs Firren

Hej Champagne! Vad roligt att se dej här också. De gamla bloggarna finns på den gamla sajten, som jag tror man når från förstasidan. Kolla där är mitt tips.

• Mrs Firren

Lycka till i morgon Chiqita! Hoppas verkligen, verkligen att ni får ett bra besked. Spännande att få se det lilla livet. Hur lång tid får ni vänta på resultatet sen? Kram! 

• Mrs Firren

Chiqita - Okej, då är jag med. Jag hade för mig att det var ganska lång väntan på resultatet. Synd att det inte blev nåt prov nu men väldigt roligt att få se det lilla sprattlet.

• Mrs Firren

Chiqita - Nervpärs. :-/ Hoppas ni får besked tidigt i veckan, sjukt jobbigt att bara vänta.

Jemema - Grattis!

• Mrs Firren

Chiqita - Jamen då håller jag tummarna för att de inte ringer... Kram.

• Mrs Firren

Så underbart Chiqita!! Stort grattis till en frisk liten bror!

• Mrs Firren

Har inte sett vad ni skrivit om mammakläder, men jag har precis köpt ett par yoga-byxor från Röhnisch på Stadium Outlet och de har bred mudd uppe som kan antingen vikas ner för lite tajtare känsla, eller vikas ut för ett lösare känsla. Jag har tänkt att de nog skulle funka bra som gravidbyxor. Även om de är supersköna för en som är extremt o-gravid också.

• Mrs Firren

Chiqita - Men usch, det låter inte bra alls. Bra gjort att du ringde ambulansen. Hoppas att några dagar på sjukhuset får fason på sjukan. Stackare. Stor kram till dej och lillen.

• Mrs Firren

Grattis till graviditeter och bebisar!

Snowgirl - Vilket surprise! Hoppas, hoppas allt går bra. Hur mår du?

Resande - Men gud vad spännande! Jag otroligt imponerade av er. Så spännande att följa er mot en fyra.

Galia - Grattis till gaviditeten! Så spännande.  

• Mrs Firren

Åh, vad härligt Snow!! Underbara nyheter.

• Mrs Firren

Snow - Skönt att höra att allt gått bra. Tänker på er och hoppas att allt fortsätter bra för er. Kram.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8